kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از امروز



مدیرعامل راه‌آهن از آغاز پیش‌فروش بلیت قطار از امروز خبر داد و گفت: پیش‌فروش بلیت قطار بدون افزایش قیمت و از طریق مراکز مجاز و اینترنتی انجام می‌شود.
سعید رسولی در نشست خبری فروش بلیت‌‌های نوروز 1400، اظهار کرد: ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد. پیش فروش بلیت‌های ایام نوروز از امروز پنجم اسفندماه بدون افزایش قیمت آغاز می‌شود. فروش بلیت‌ها از طریق مراکز مجاز و اینترنتی انجام می‌شود.
وی افزود: امسال روزانه 230 قطار برای کل دوره 21 روزه تردد 4827 قطار پیش‌بینی شده است. هر روز حدود 103 هزار نفر مسافر در شبکه ریلی جابه‌جا می‌شود و در مجموع دو میلیون و 176 هزار نفر در ایام نوروز ظرفیت ایجاد شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری این‌که در سال‌جاری یک میلیون و 483 هزار بلیت مسترد شد، گفت: از این تعداد حدود یک میلیون بلیت در ایام نوروز سال گذشته بود که مردم به دلیل پاندمی کرونا بلیت‌های قطار را عودت دادند و مجموعا 133 میلیارد تومان وجوه به خریداران عودت شد. رسولی افزود: در مدت یاد شده 19 میلیون سفر در این مدت کاهش یافته است که با احتساب متوسط قیمت بلیت 100 هزار تومان، 1988 میلیارد تومان خسارت ناشی از کاهش فروش بلیت بوده است. در مجموع 29 هزار و 841 قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم. وی با بیان این‌که در سه مرحله استعلام مربوط به کرونا برای سفرهای نوروزی راه‌آهن انجام می‌شود، افزود: در زمان خرید بلیت اگر فرد مبتلا باشد از فروش بلیت خودداری می‌شود. ممکن است فردی بلیت را خریداری کرده باشد که مجددا در صورت سفر استعلام از سامانه وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و از طریق پیامک به مسافران اطلاع‌رسانی و عذرخواهی می‌شود. در مرحله سوم نیز در زمان مسافرگیری مجددا از سامانه استعلام می‌گیرند و اگر فرد مراجعه کرده باشد شناسایی و از سفر وی جلوگیری می‌شود. گفتنی است مدیرعامل راه آهن درحالی خبر از عدم افزایش قیمت بلیت قطار در نوروز داده که طی سالجاری قیمت این بلیت به شدت گران شد و شاید فعلا جایی برای گرانی بیشتر نداشته باشد.