kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
دوران کرونا

واکسن چینی در برابر کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی ایمنی ایجاد می‌کند

رئیس‌مرکز پزشکی بوتانتان در سائو پائولو اعلام کرد: واکسن سینوواک در برابر انواع کرونای کشف شده در انگلیس و آفریقای جنوبی ایمنی ایجاد می‌کند.





به گزارش فارس به نقل از رویترز، شریک برزیلی واکسن چینی شرکت سینوواک با استناد به نتایج آزمایش‌ها گفت: واکسن کووید ۱۹ که توسط شرکت سینوواک چین تولید شده، در برابر انواع ویروس کرونای کشف شده در انگلیس و آفریقای جنوبی موثر است.
دیماس کوواس، رئیس‌مرکز پزشکی بوتانتان در سائو پائولو که آزمایشات داخلی واکسن چینی را انجام می‌دهد و دوزهای لازم برای برزیل را تأمین می‌کند، گفت: «ما اثربخشی این واکسن در برابر گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی ویروس را آزمایش کرده و به نتایج مثبت رسیدیم».
کوواس جزئیات بیشتری در مورد میزان اثبات واکسن در برابر این گونه‌ها ارائه نداد.
رئیس‌مرکز پزشکی بوتانتان ادامه داد: این مرکز پزشکی همچنین در حال آزمایش واکسن معروف به «کروناواک» در برابر نوع ظاهر شده در شهر مانائوس در برزیل است.
کوواس گفت: به زودی نتیجه خواهیم گرفت و تصورمان بر این است که این واکسن در برابر نوع جدید کرونا در برزیل نیز ایمنی ایجاد می‌کند.
رئیس‌مرکز پزشکی بوتانتان که در یک کنفرانس خبری در داخل ایالت سائوپائولو صحبت می‌کرد یادآور شد: واکسن ساخته شده توسط شرکت سینوواک به دلیلی فناوری که برای ساخت واکسن استفاده کرده، نسبت به سایر واکسن‌ها برتری دارد.
کارایی واکسن چینی علیه سویه برزیل به ویژه برای برزیل حیاتی است. دولت ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تأمین کرده و این واکسن را به عنوان یکی از محورهای اصلی کمپین واکسیناسیون خود قرار داده است.
پکن از قبل 10/7 میلیون دوز واکسن «کروناواک» و مواد لازم برای ساخت ۴۰ میلیون دوز واکسن دیگر را به برزیل فرستاده است.