kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
جنگ استیضاح در آمریکا

جمهوری‌خواهان: اگر ترامپ استیضاح شود رؤسای جمهور دموکرات را استیضاح می‌کنیم

سناتور ارشد جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها هشدار داده اگر استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا را پیش ببرند، در صورت اکثریت شدن جمهوری‌خواهان در دوره بعدی سنا، رؤسای جمهور سابق دموکرات نیز استیضاح خواهند شد. سیاستمدارِ استیضاح شده در آمریکا، قادر به مشارکت در انتخابات نخواهد بود.



سرویس خارجی-

جنگ دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر محاکمه ترامپ بالا گرفته. دموکرات‌ها می‌گویند مصمم هستند که ترامپ را 20 بهمن استیضاح و او را برای همیشه از صحنه سیاسی و بازگشت به قدرت حذف کنند. از این طرف نیز جمهوری خواهان تهدید کرده‌اند با استیضاح ترامپ همراهی نمی‌کنند و اگر دموکرات‌ها بر این موضوع اصرار کنند آنها نیز رؤسای جمهور سابق آمریکا را که دموکرات بوده‌اند استیضاح خواهند کرد. برخی نیز گفته‌اند بایدن را نیز به دلیل سوء استفاده از قدرت در دوره معاونیِ اوباما استیضاح خواهند کرد.
در چنین هرج و مرج سیاسی، «جان کورنین»، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا درباره تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح «دونالد ترامپ» به شدت هشدار داد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کورنین بامداد یکشنبه (به وقت تهران) مدعی شده پیشبرد دومین استیضاح ترامپ می‌تواند منجر به استیضاح رؤسای جمهور سابق دموکرات در دوره بعدی مجلس سنا شود. وی در صفحه توئیتر خود، اینگونه دموکرات‌ها و سناتور «چاک شومر» رهبر آنها را تهدید کرده که: «اگر استیضاح و مجازات رؤسای جمهور سابق فکر خوبی است، پس چطور است زمانی که جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۲ به اکثریت رسیدند، رؤسای جمهور پیشین دموکرات نیز استیضاح شوند؟ درباره این فکر کنید و کاری که برای کشور بهترین است
انجام دهید».
ترامپ باید محاکمه شود
«جرج کانوی» وکیل محافظه‌کار آمریکایی اما گفته اگر «دونالد ترامپ» با عواقب اقداماتش رو‌به‌رو نشود، آمریکا در آینده محکوم به قربانی شدن توسط رؤسای‌جمهوری خواهد بود که قوانین، آنها را محدود نمی‌کند. به گزارش نشریه آمریکایی «هافینگتن پست»، این وکیل آمریکایی، همسر «کلیان کانوی» مشاور سابق کاخ سفید در دوره ترامپ، یک بررسی طولانی را در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن پست» درباره سوءرفتارها و حتی رفتارهای مجرمانه احتمالی ترامپ در زمان حضور در کاخ سفید و حتی قبل از ریاست‌جمهوری وی ارائه کرده است. از بین این رفتارها، کانوی بخصوص رفتارهای پس از انتخابات ترامپ را «نگران‌کننده» خوانده و افزوده ترس از اعلام جرم به دلیل جرایم گذشته، به نظر می‌رسید باعث تلاش‌های جنون‌آمیز ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات و حفظ سپر حمایتی عنوان ریاست‌جمهوری بود.
گفتنی است، با قدرت گرفتن ترامپ در آمریکا، آن هم با همان سازوکارهای سیاسی غرب، این کشور دچار چنان بحران‌ها و رسوایی‌هایی شده که با رفتنش نیز، ادامه دارد. برخی معتقدند، آمریکا به این زودی‌ها از این تبعات و رسوایی‌ها رها نخواهد شد. ترامپ در دور دوم انتخابات، چیزی بالغ بر 75 میلیون رای داشت! این یعنی، درست است که ترامپ رفته اما، ترامپیست‌ها در این کشور زیادند.