kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
عضو کمیسیون عمران مجلس:

شرکت‌های هواپیمایی سوءمدیریت خود را با جیب مردم جبران می‌کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که ایرلاین‌های داخلی درگیر سوءمدیریت هستند، گفت:‌ وقتی شرکت‌های هواپیمایی به بحرانی می‌رسند کوتاه‌ترین مسیر یعنی برداشت از جیب مردم را انتخاب می‌کنند.


به گزارش تسنیم، اواسط ماه گذشته رئیس ‌انجمن شرکت‌های هواپیمایی با‌ اشاره به این‌که برخی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس غیرکارشناسی است، گفته بود: اقتصاد در هیچ کجای دنیا دستوری و امری نیست، اقتصاد علم است و قیمت‌ها را بازار تعیین می‌کند.
وی با بیان این‌که قیمت‌تمام شده هر صندلی پروازی برای ایرلاین‌های داخلی مشخص است، افزود: طی ماه‌های اخیر به دلیل پاندمی کرونا و برخی مشکلات همیشگی، ایرلاین‌ها از جیب خود برای برقراری پروازها هزینه‌ کرده‌اند. با وجود این‌که هزینه ایرلاین‌ها بالا رفته و هزینه‌های ناخواسته‌ای نیز به آنها تحمیل شده، اما همچنان در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت کرده‌اند. با اعضای کمیسیون عمران نیز جلسه‌ای با موضوع وضعیت ایرلاین‌ها داریم. انتظار ما این است که نمایندگان کارشناسی صحبت کنند.
این در حالی است که عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که امیدواریم کسی که این حرف را زده کارشناس باشد، ما ادعایی در این زمینه نداریم، اظهار کرد: اما می‌توانیم به‌عنوان خدمتگزاران مردم این را مطالبه کنیم که الان وضعیت حمل‌ونقل هوایی را برای مردم توضیح دهند.
مجتبی یوسفی با تاکید بر این‌که تا آخر پای این موضوع ایستاده‌ایم و طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده‌ایم، افزود:‌ در زمان حاضر در حوزه سفر خیلی از ایرلاین‌های دنیا به دلیل کرونا، با ارائه تخفیفات بالا خود را اداره می‌کنند. اما در کشورما چه اتفاقی افتاده که بلیت پروازها 150 تا 200 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.
وی ادامه داد: مدیران ایرلاین‌های داخلی به‌عنوان کارشناس به مردم توضیح بدهند، ما آنها را به‌عنوان کارشناس قبول داریم. ولی متوجه می‌شویم وقتی سیاستگذاری‌ها در حوزه شرکت‌های هواپیمایی غلط بوده است نباید کوتاه‌ترین مسیر را طی کنیم. چیزی را به خصوص در این دولت دیده‌ایم و آن این‌که وقتی سوء‌مدیریت‌هایی صورت می‌گیرد و تذکراتی را در رابطه با اصلاح فرآیند‌ها می‌دهیم توجه نمی‌شود.
وی تاکید کرد: وقتی هم به بحرانی می‌رسند کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند که آن‌هم برداشت از جیب مردم است. یعنی سوء‌مدیریت‌ها و عدم برنامه‌ریزی مناسب را با گران کردن جبران می‌کنند.