kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

زیباکلام در مناظره تلویزیونی با خسرو معتضد از مدح پهلوی عاجز ماند!

فعال سیاسی اصلاح‌طلب که سعی می‌کرد در مناظره تلویزیونی مدح پهلوی بگوید، بی‌سوادی‌اش عیان شد و خسرو معتضد را به دروغ‌گویی متهم کرد!


سرویس سیاسی-

برنامه «قبلِ انقلاب» روز چهارشنبه گذشته (1 بهمن) با میزبانی بهروز افخمی و مناظره‌ای بین صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و خسرو معتضد، پژوهشگر و مورخ از شبکه مستند سیما پخش شد.
«بررسی رضاشاه پهلوی و نقش قدرت‌های خارجی در زمان حکومت پهلوی» محور اصلی مناظره خسرو معتضد و صادق زیباکلام بود؛ مناظره‌ای که در آن بحث‌ها بالا گرفت و مناظره‌کنندگان با ادبیاتی تند به یکدیگر تاختند؛ مناظره‌ای که به‌طرز بی‌سابقه‌ای جنجالی شد و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
در بخشی از این مناظره، صادق زیباکلام طرفدار دوآتشه پهلوی که در برابر چالش‌های خسرو معتضد حرفی برای گفتن نداشت و از آوردن سند عاجز مانده بود خطاب به خسرو معتضد گفت: دروغ و خیانت بزرگ‌تر از این نمی‌شود که بگویید شهریور 20 که انگلیسی‌ها حمله کردند به‌واسطه سیاست‌های رضاشاه بوده و اینکه در جریان ملی شدن نفت اگر انگلیسی‌ها به ایران حمله نکردند به‌واسطه سیاست‌های مصدق بوده است!
خسرو معتضد، در این لحظه خطاب به زیباکلام گفت: آقای زیباکلام نزاکت را رعایت کنید چراکه دروغ و خیانت به خود شما برمی‌گردد.
معتضد خطاب به زیباکلام گفت: شما تاریخ نمی‌دانید و باید بروید اسناد را بخوانید.
وی همچنین گفت: آقای زیباکلام شما که این‌قدر به خاندان پهلوی علاقه داشتید چرا رفتید علیه رژیم پهلوی در دانشگاه تحصن کردید؟
در بخش دیگری از این مناظره، مجدداً درگیری لفظی بالا گرفت و زیباکلام که سعی می‌کرد با سیاسی‌بازی و حرف‌های عوام‌پسندانه خود را آگاه و مطلع از تاریخ جا بزند و مدح پهلوی بگوید، خسرو معتضد را به دروغ‌گویی متهم کرد.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب وقتی از خسرو معتضد سؤال کرد که «اگر کتابی باشد که مدح رضاشاه باشد می‌آمدی یک خط از آن را اینجا بخوانی؟» پاسخ «بله» شنید، ولی خطاب به او شروع به فحاشی و هتاکی کرد.