kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
عضو کمیسیون تلفیق:

مجلس به‌دنبال جدا کردن بورس از دولت است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه مجلس به‌دنبال جدا کردن بورس از دولت و وزارت اقتصاد است، تصریح کرد: کاهش ۵ درصدی مالیات از «تولید» در کمیسیون تلفیق تصویب شد.


 

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان به اقدامات مجلس در زمینه بهبود وضعیت بورس اشاره و اظهار داشت: مجلس عزم خود را با جدیت هرچه تمام برای جدا کردن بورس از وزارت اقتصاد و دولت جمع کرده است چرا که نمایندگان مجلس معتقد هستند تا زمانی که بورس تحت نظر دولت باشد وضعیت بازار سرمایه هیچ‌وقت اصلاح نخواهد شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه بورس در سال‌های اخیر اسیر سیاست‌های ابلاغی دولت قرار گرفته و امروز اکثر اقشار جامعه از وضعیت بازار سرمایه گلایه دارند. بورس باید به‌عنوان یک سازمان مستقل فعالیت کند و اصلا نیازی نیست که در زیرمجموعه دولت و وزارت اقتصاد قرار بگیرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه به بحث بودجه کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اصلاحیه‌های خوبی در بودجه سال 1400 رقم خورده است و یکی از مهمترین اصلاحیه‌هایی که انجام شد می‌توان به کاهش وابستگی بودجه به «نفت» اشاره کرد؛ از سوی دیگر هم رانت ارز 4200 تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده حذف شد.
وی عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق مصوب شد که برای سال آینده مالیات از «تولید» پنج درصد کاهش یابد؛ در عوض با جدیت به‌دنبال اخذ مالیات از کسانی هستیم که جزو ثروتمندان کشور محسوب می‌شوند و با خرید و فروش ماشین، خانه و گوشی موبایل فقط به‌دنبال دامن‌زدن گرانی در جامعه هستند؛ مالیات از این افراد سال‌هاست که مغفول مانده است.
طاهری در پایان افزود: همچنین مصوب کردیم سازمان تامین اجتماعی برخی بخشودگی‌هایی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد چرا که شیوع ویروس کرونا به برخی از تولیدکنندگان کشور ضربه‌های مهلکی وارد کرده است.