kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

درگیری‌های خونین در دارفور با 159 کشته و 202 زخمی!

منابع سودانی از تشدید درگیری‌ها در غرب این کشور برای چهارمین روز متوالی خبر دادند و اعلام کردند که این نا آرامی‌ها جان 159 نفر را گرفته و 202 زخمی بر جای گذاشته است.



کمیته پزشکان سودان سه‌شنبه شب اعلام کرد که شمار قربانیان حوادث شهر «الجنینه» در ایالت دارفور غربی‌، به ۱۵۹ کشته و ۲۰۲ زخمی رسیده و حال برخی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است. برای چهارمین روز متوالی بیمارستان‌های سودان پذیرای قربانیان و مجروحان حوادث خونین شهر الجنینه و مناطق مجاور آن بوده‌اند.
درگیری‌ها در شهر الجنینه پس از نزاع بین دو فرد آغاز شده است. به گزارش فارس، در همین ارتباط «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان، روز شنبه اعلام کرد که دستور داده است یک هیئت عالی شامل سرویس‌های امنیتی برای پیگیری وضعیت، به دارفور غربی اعزام شوند.
«محمد حمدان دقلو»، معاون اول رئیس‌شورای حاکمیت انتقالی سودان، در سخنرانیِ مراسم فارغ‌التحصیلی نیروهای نظامی کشورش گفت که رخدادها در غرب دارفور، یک فتنه داخلی است و ارتباطی به طرف‌های خارجی ندارد و صحبت در مورد مداخله نیروهای چاد، درست نیست.
به گزارش ایسنا، او افزود، مشکل در الجنینه این است که افراد اجیر شده به نزاع در رسانه‌های اجتماعی دامن می‌زنند، تا آشوب کل کشور را فرا بگیرد. او ادامه داد: ما اجازه آشوب را نخواهیم داد، دموکراسی به معنای آشوب نیست، بلکه به معنای مشورت، تمدن و تفاهم است.
بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، بحران و نا آرامی در منطقه وسیع دارفور از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تاکنون جان حدود ۳۰۰ هزار نفر را گرفته و دو میلیون و 500 هزار نفر را آواره کرده است.