kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

انگلیس قتلگاه کرونا /مرگبارترین روز کرونایی در این کشور ثبت شد

با وجود آغاز واکسیناسیون سراسری در انگلیس‌، این کشوربه قتلگاه کرونا تبدیل شده و روز سه شنبه بر اساس گزارش گاردین، شاهد مرگبارترین روز کرونایی خود از آغاز همه گیری تا کنون بود.




واکسیناسیون سراسری در انگلیس شروع شده است، اما کرونا همچنان یکه تازی می‌کند. هر روز بر شمار فوتی‌ها افزوده شده و رکورد جدیدی ثبت می‌شود. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز»، تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس دیروز از مرز سه میلیون و 467 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 91 هزار و 470 تن رسیده است. روز سه شنبه گاردین طی گزارشی نوشت، انگلیس با ثبت مرگ ۱۶۱۰ نفر در این روز، شاهد مرگبارترین روز کرونایی خود از آغاز این
همه‌گیری تا کنون، بود. سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد مرگ این تعداد افراد، بعد از آن رخ داد که آزمایش آنها ظرف ۲۸ روز گذشته مثبت از آب درآمده بود. این، بالاترین رقم مرگ و میر است که ظرف یک روز از زمان آغاز همه گیری کرونا در انگلیس گزارش شده است.این افزایش شمار مرگ و میر‌های کرونایی در حالی رخ می‌دهد که برخی گزارش‌ها از کاهش شمار موارد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داده و آن را نشانه‌ای از موفقیت اقدامات محدودیت‌آمیز اعلام کرده بودند.طبق داده‌های رسمی، از هر هشت نفر در انگلیس، یک نفر – معادل تقریبا ۵.۴ میلیون نفر- تا ماه دسامبر (ماه گذشته میلادی) به کرونا مبتلا شده‌اند. پس از آنکه آخرین آمار مرگ و میر کرونایی در انگلیس منتشر شد، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر، در توئیتی اعلام کرد: انگلیس با عمیق‌ترین رکود (در مقایسه با) هر اقتصاد بزرگی مواجه است و ما بیشترین نرخ مرگ و میر را در جهان دارا هستیم. مردم انگلیس در حال پرداخت هزینه بی‌لیاقتی پیاپی دولت هستند. اظهارات وی از سوی «جاناتان اشوورث» وزیر بهداشت دولت در سایه حزب کارگر نیز تکرار شد. او گفت: «افتضاح است، دلهره آور و ویرانگر است و نمی‌بایستی چنین می‌بود».
مرگ 5 نفر در فرانسه با واکسن فایزر
در فرانسه «اولیویه وران» وزیر بهداشت این کشور، از فوت پنج نفر در فرانسه پس از تزریق واکسن آمریکایی فایزر خبر داد.اعلام فوت این پنج نفر در حالی صورت می‌گیرد که آژانس ملی امنیت دارویی فرانسه پیش از این درخصوص پیامد‌ها و عواقب حاد و خطرناک واکسن فایزر هشدار داده بود.بر اساس گزارش آژانس ملی امنیت دارویی فرانسه، اخلال در کارکرد قلب، درد و تورم‌های موضعی، خستگی و سردرد، درد مفاصل و تب و لرز از عواقب ثانویه واکسن فایزر و مدرنا است.همچنین، بر اساس یک گزارش تحقیقاتی که توسط پروفسور «پاتریک بِرش»، رئیس‌سابق انستیتو تحقیقاتی فرانسه، منتشر شده است، با وجود شروع واکسیناسیون کرونا در فرانسه، بیش از ۶۰ درصد شهروندان این کشور مخالف واکسن زدن از نوع وارداتی به ویژه آمریکایی هستند.«لورین نولان» رئیس‌سازمان تنظیم مقررات محصولات بهداشتی ایرلند، نیز روز سه‌شنبه طی یک جلسه توجیهی در دوبلین، اعلام کرد که این سازمان تاکنون 81 گزارش از عوارض جانبی مرتبط با تزریق واکسن کرونای فایزر به شهروندان ایرلندی دریافت کرده است.
این مقام ایرلندی اعلام کرد، برخی از شهروندان که واکسن کرونای فایزر به آنها تزریق شده است، از عوارض جانبی خفیف تا متوسط‌، از جمله درد شکم و مفاصل، حالت تهوع، سرگیجه، سردرد، خارش و خستگی، شکایت داشته‌اند. طی روزهای اخیر گزارش‌های زیادی از افزایش مرگ و میرها به دلیل تزریق فایرز در اروپا و آمریکا منتشر
شده است.