kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
انگلیس

شیوع انفجاری کرونا و وضعیت اضطراری زندانیان

اطلاعات منتشر شده حاکی از شیوع گسترده کرونا و وضعیت بحرانی زندان‌های انگلیس است.




به گزارش خبرگزاری میزان، یک مقام ارشد انگلیس اعلام کرد:نوع جهش یافته ویروس کرونا و افزایش سریع ابتلا در زندان‌های سراسر انگلیس و ولز یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است که در مقابل چشمان ما اتفاق می‌افتد.
«دیوید لامی»، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس، افزود:بسیار ضروری است که وزرا برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس در زندان‌ها یا خطر مرگ و میر قابل پیشگیری، به سرعت عمل کنند.
لامی گفت:ما زندانیان خود را در این کشور به مرگ محکوم نمی‌کنیم، اما این وضعیت برای بعضی از زندانیان این معنی را می‌دهد.
وی ادامه داد:هیچ آزمایشی از افرادی که از بیرون به زندان‌ها داخل می‌شوند گرفته نمی‌شود، به این معنی که مردم می‌توانند از خیابان به داخل زندان‌های ما بروند و بیماری را منتقل کنند؛ این بسیار بسیار خطرناک و نگران‌کننده است.
لامی اظهارداشت: اگر افسران شاغل زندان و پرسنل ما بیمار شوند، چه کسی زندان‌های ما را اداره می‌کند؟ آیا ما واقعا می‌خواهیم که زندانیان زندان‌های ما را اداره کنند؟ این همان چیزی است که می‌توانیم در برابر آن مقاومت کنیم؛ بنابراین، ما باید از این شرایط اضطراری استفاده کنیم؛ این همان وضعیتی است که با آن مواجه می‌شویم؛ بنابراین، ما باید این وضعیت اضطراری را که اکنون در سراسر کشور اتفاق می‌افتد، کنترل کنیم.»
از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در انگلیس، ۴ هزار و ۸۰۰ زندانی به این ویروس مبتلا و ۷۱ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
به گفته وزارت دادگستری انگلیس، ۲ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت کرونا در زندان‌های این کشور در ماه دسامبر ثبت شده است که حاکی از افزایش ۷۰ درصدی در یک ماه است.
بر اساس گزارش وزارت دادگستری انگلیس، بیش از نیمی از مجموع ۱۱۷ زندان در سراسر این کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.