kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
تولیدکننده فولاد:

قطعی برق ۱۰۰۰ کارگر را بیکار کرد

یک تولیدکننده فولاد با انتقاد از قطع شدن برق واحدهای تولیدی گفت: بیش از یکهزار نفر از نیروی انسانی ما به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار شدند و هیچ‌کسی پاسخگو نیست.




حمید وطن‌دوست در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با گلایه از اینکه توزیع نامناسب برق باعث شده تا برخی واحدهای تولیدی با 10 روز خاموشی رو‌به‌رو شوند، اظهار داشت: از 10 روز گذشته به ما گفته شد تا اطلاع ثانوی فقط در حد روشنایی برق در اختیار دارید. چهارشنبه هفته گذشته با توجه به اعتراضات ما شرکت برق هفت مگاوات برق در اختیار ما قرار داد این درحالی است که ظرفیت نیاز ما به برق 57 مگاوات است اما عمر ارائه این برق نیز به یک روز نکشید و شرکت برق آن هفت مگاوات را نیز قطع کرد.
این تولیدکننده فولاد گفت: قطعی یک‌باره هفت مگاوات برق باعث شد تا 20 تن مواد فولادی که در کوره ما قرار داشت تخلیه شده و 200 میلیون تومان ضرر به واحد تولیدی وارد شود اما هیچ‌کس پاسخگوی زیان تولیدکنندگان نیست. وطن دوست با اعلام اینکه واحد تولیدی ما در منطقه محروم بوئین‌زهرا واقع شده و 1200 کارگر دارد، اظهار داشت: عدم تخصیص برق باعث شده ما به اجبار کارخانه را تعطیل کنیم و این موضوع یکهزار نفر از نیروی انسانی ما را بیکار کرده است. نکته قبل توجه اینجاست که شرکت برق در نهایت طی دو روز گذشته 12 مگاوات برق در اختیار ما قرار داده ‌اما این میزان برق فقط جوابگوی 50 درصد فعالیت یکی از خطوط تولید ماست و شش خط دیگر ما تعطیل است.
همچنین معاون روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: تداوم بیکاری ۲۲۰هزار نفر از مجموع ۷۳۰هزار نفر کارگر بیکار شده در اثر کرونا از اردیبهشت ماه به بعد، احراز شده است.
 حاتم شاکرمی ‌افزود: به دلایلی نتوانستیم 100درصد مزایای بیمه بیکاری را به تمام این 730هزار نفر پرداخت کنیم اما گروهی که از ابتدای خرداد ماه بر اساس مقررات جاری قانون بیمه بیکاری، مقرری دریافت می‌کنند، از این حمایت بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: حدود 82 درصد از 1310 واحد تولیدی که در اختیار بانک‌ها هستند، تعطیل شده‌اند که این امر منجر به کاهش حدود 65 درصد نیروی شاغل در این واحدها شده و از 14هزار و 477 نفر به 5159 نفر رسیده و در واقع‌ اشتغال 9318 کارگر از دست رفته است.