kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

تحقیر وزیرخارجه آمریکا از سوی متحدان اروپایی!

خبرگزاری رویترز در خبری به علت اصلی لغو غیر منتظره سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی پرداخته و اعلام کرده اروپایی‌ها پمپئو را تحقیر کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد با توجه به در پیش بودن مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب و انتقال قدرت طی روزهای آینده، کلیه سفر‌های از قبل برنامه‌ریزی شده «مایک پمپئو» وزیر خارجه به اروپا لغو شده است!
این ادعای وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز، در خبری اختصاصی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده که پمپئو به این دلیل سفر اروپایی خود را لغو کرد که وزیر خارجه لوکزامبورگ و دیگر مقامات ارشد اروپایی از دیدار با وی امتناع کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، قرار بود پمپئو در آخرین سفر خود به اروپا به عنوان وزیر خارجه آمریکا با «جیان آسلبورن» وزیر خارجه کشور کوچک اما ثروتمند لوکزامبورگ دیدار کند. همچنین قرار بود در بروکسل با دیگر دیپلمات‌های ارشد این اتحادیه دیدار و گفت‌وگو داشته باشد اما همه این مقامات دیدارهای خود را با وی لغو کرده‌اند. برخی خبرها حاکی است، کشورافغانستان نیز حاضر نشده فرستاده آمریکا را به حضور بپذیرد!