kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

تلفات کرونا در آمریکا دوباره رکورد زد / 4600 مرگ در یک روز

تلفات روزانه کرونا علیرغم ادامه واکسیناسیون در آمریکا دوباره رکورد زده و بر اساس گزارش‌ها به 4600 فوتی تنها در یک روز یعنی «سه‌شنبه» رسیده است. برخی گزارش‌ها حاکی است، بسیاری از مردم آمریکا به واکسن‌های مورد تایید دولتشان، بی‌اعتمادند.


 
  سرویس خارجی-

علیرغم شروع واکسیناسیون در آمریکا وضعیت این کشور از لحاظ میزان شیوع و فوتی‌های کرونا روز به روز بدتر می‌شود. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز» میزان مبتلایان به کرونا در این کشور تا عصر دیروز از مرز 23 میلیون و 369 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی‌ها نیز به 390 هزار نفر رسید. روز سه‌شنبه نیز فوتی‌های روزانه کرونا در این کشور رکورد جدیدی را بر جای گذاشت و به 4600 فوتی در یک روز رسید! همزمان برخی رسانه‌های این کشور نوشته‌اند که سیاهان و رنگین پوستان آمریکایی اعتمادی به واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» ندارند. روزنامه «واشنگتن پست» در همین زمینه به تفصیل دیدگاه
سیاهپوستان و اقلیت‌های نژادی در آمریکا نسبت به اثربخشی واکسن کرونا پرداخته است. این بررسی با رفتن به میان سیاهپوستان و تیره‌های سرخپوست آمریکا صورت گرفته است. نکته قابل تامل از برآیند نتایج این بررسی این است که، اقلیت نژادی و رنگین پوست آمریکا هیچ اعتمادی به واکسن‌های کرونا فایرز و مدرنا ندارند. رجوع به پیشینه اقدامات نژادپرستانه و غیر اخلاقی علیه این گروه پذیرش، این واقعیت را قابل درک‌تر می‌نماید!
بر اساس این گزارش برای بسیاری از افراد جامعه
رنگین‌پوست آمریکا، سرعت بالای تولید واکسن کرونا از سوی دولت واشنگتن «نکته نگران‌کننده» و هشدار‌آمیزی است، تا جائی که دریافت داوطلبانه واکسن کرونا را برای آنها به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. از سویی جامعه رنگین‌پوست آمریکا از اینکه در اولویت واکسیناسیون از سوی دولت قرار گرفته بسیار مظنون هستند. برخی از کسانی که در بررسی واشنگتن پست مشارکت داشته‌اند، صراحتا عنوان کرده‌اند هیچ عجله‌ای برای دریافت واکسن کرونا نداشته و می‌خواهند روند مدیریت واکسیناسیون را از سوی مسئولان ذیربط زیر نظر بگیرند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از سویی رنگین پوستان آمریکا در حافظه تاریخی خود سوابقی از آزمایشات پزشکی نژادپرستانه و غیراخلاقی علیه خود را به خاطر دارند. این مسئله به خوبی در نتایج تحقیقی تازه خود را نشان می‌دهد تا جائیکه کمتر از نیمی از سیاهپوستان آمریکایی گفته‌اند تمایل به دریافت واکسن کرونای آمریکایی دارند. این رقم برای لاتین تبار‌های آمریکا تنها ۶۶ درصد است. همچنین شواهد این بررسی نشان داده که تنها ۱۴ درصد از سیاهپوستان آمریکا به ایمنی واکسن کرونای آمریکایی اطمینان دارند و صرفا ۱۸ درصد تصور می‌کنند این واکسن در جلوگیری از ابتلا به کرونا می‌تواند اثربخش باشد. این ارقام در جامعه لاتین تبار‌های آمریکا به ترتیب ۳۴ و ۴۰ درصد برآورد شده است. پیش از این نیز نظرسنجی شبکه «سی بی‌اس نیوز» بر بی‌اعتمادی ۷۹ درصدی مردم آمریکا به واکسن کرونا صحه گذاشته بود. بررسی واشنگتن پست به خوبی نشان می‌دهد اطلاعات نادرستی که دولت فدرال آمریکا از ابتدای همه گیری در اختیار مردم قرار‌داده از عمده دلایل بی‌اعتمادی عمومی نسبت به ایمنی واثربخشی واکسن کروناست.
تلفات فایزر در سرزمین‌های اشغالی
از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده یک جوان 23 ساله کمتر از دو روز پس از دریافت واکسن کرونا دچار حمله قلبی و به بیمارستان منتقل شد. این بیمار پس از نجات از مرگ حتمی درباره این واکسن اینطور موضع گرفت: «24 ساعت بعد از دریافت واکسن حرارت بدنم به شدت بالا رفت. تبم به بالاتر از 39 درجه رسیده بود و دچار استفراغ شدید شدم». به گفته پزشکان، وی علاوه‌بر مشکلات قلبی با مشکلات شدید کلیوی هم رو‌به‌رو شده و این مشکلات بی‌ارتباط با دریافت واکسن کرونا نیست. برخی کارشناسان به این روزنامه عبری‌زبان گفته‌اند ظاهرا مشکلات باعث شده سیستم ایمنی بدن این فرد بعد از دریافت واکسن نسبت به‌اندام‌های اصلی همچون عضله قلب واکنش نشان داده و به آن حمله کند. این فرد در حال حاضر با تشخیص التهاب شدید عضله قلب در بیمارستان بستری است. در حالی که ادعا می‌شود از هر ۱۰۰ صهیونیست ساکن فلسطین اشغالی ۲۱ نفر واکسن دریافت کرده‌اند، روز به روز بر شمار مبتلایان افزوده شده است؛ امری که باعث شده روز به روز بر موج اعتراضات داخلی در مناطق اشغالی افزوده شود.
 همزمان دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی وابسته به حماس خبر داد وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اصرار دارد که نباید به اسرای امنیتی فلسطین واکسن کرونا زد. دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی وابسته به حماس با انتشار بیانیه‌ای، خبر داد که شناسایی موردهای جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در بخش چهارم زندان «ریمون»، خطر بسیار بزرگی برای اسرا است.خبرگزاری «آناتولی» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی این رژیم، مسئول به خطر افتادن جان اسرا هستند.در این بیانیه آمده است که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اصرار دارد که نباید به اسرای امنیتی فلسطین واکسن کرونا زد.بر اساس این بیانیه، تصمیم عدم واکسیناسیون اسرای فلسطینی، مخالف عرف و منشورهای بین‌الملل است.دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی از نهادهای بین‌المللی ذیربط خواست که مسئولیت خود را در قبال این تخلفات و جنایات رژیم صهیونیستی بر عهده گیرد».