kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
روحانی:

امنیت سرمایه‌گذاری با قوانین مجلس و دولت و همراهی قوه قضائیه تأمین می‌شود

رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مردم و حرکت جامعه وابسته به امنیت است و امنیت به این است که قانون و مقررات، تثبیت باشد و مردم و سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر و اعتماد داشته باشند که می‌توانند بر مبنای قانون سرمایه‌گذاری در تولید را انجام دهند.

حجت‌الاسلام روحانی دیروز چهارشنبه (24 دی) در جلسه هیئت دولت تصریح کرد: مردم عزیز و صبور ما طی سه سال گذشته در برابر این تروریست بزرگ تاریخ مقاومت کردند و علیرغم اینکه آنها می‌خواستند سه ماهه نظام را سرنگون کنند خودشان با رسوایی سرنگون شدند.
وی با‌اشاره به شکست سیاستهای فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی دولت ترامپ گفت: آنها می‌خواستند زندگی مردم را به هم بریزند اما اکنون در پایان این سه سال جنگ و خشونت و اقدامات تروریستی، شاهد احیای اقتصاد کشورمان هستیم و امروز در پایان سال 99 شاهد یک حرکت باثبات در اقتصاد کشور هستیم و مردم یک افق روشن‌تری را در پیش چشم خود می‌بینند.
رئیس‌جمهور با برشمردن شاخص رشد اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف افزود: همه این حقایق این واقعیت را به ما می‌گوید که سیاست فشار حداکثری و تروریزم اقتصادی آمریکا با شکست قطعی و حتمی مواجه هست.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به تلاش رسانه‌های ضدایرانی خارج از کشور، گفت: این رسانه‌ها به جای روایت ظلم‌ها و جنایات آمریکا دنبال نادیده‌انگاری همه این ظلم‌ها و فشارها هستند و با پرده‌پوشی جنایات آمریکا مدام می‌گویند مدیران ایران ضعیف هستند.
 روحانی در ادامه با‌اشاره به موفقیت‌های بدست آمده در مقابله با ویروس کرونا، ادامه داد: همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و مقاومت آنها در برابر مشکلات و تلاش و فداکاری کادر درمان باعث شده که امروز از نظر کرونا در وضعیت بهتری هستیم و درمورد تهیه و تولید واکسن مطمئن نیز دولت همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا واکسیناسیون هرچه زودتر براساس اولویت‌های تعیین شده انجام شود.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با‌اشاره به بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی، ضرورت همکاری دولت و مجلس درخصوص این لایحه مهم برای سرنوشت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: همکاری دولت و مجلس در مسیر تصویب لایحه بودجه بسیار مهم است و خواست ما این است که لایحه بودجه مطلوب جامعه و به نفع مردم تصویب و برای اجرا در سال آینده آماده‌ باشد.
روحانی با تاکید بر تلاش دولت برای کاهش قیمت دلار در سال آینده، افزود: قیمت امروز دلار واقعی نیست و اگر همین امروز منابع ارزی ما در خارج از کشور آزاد شود، قیمت دلار به 15 تا 16 هزار تومان کاهش خواهد یافت، البته امروز شرایط ما نسبت به گذشته بهتر است و اطمینان دارم که در آینده هم بهتر از این خواهد شد.
رئیس‌جمهور همچنین با‌اشاره به اهمیت موضوع امنیت در اقتصاد کشور، گفت: اقتصاد مردم و حرکت جامعه وابسته به امنیت است و امنیت به این است که قانون و مقررات، تثبیت باشد و مردم و سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر و اعتماد داشته باشند که می‌توانند بر مبنای قانون سرمایه‌گذاری در تولید را انجام دهند.
روحانی با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری با قوانین مجلس و دولت و همراهی قوه قضائیه تامین می‌شود، اظهار داشت: در مجلس چیزی تصویب شود که امید و اعتماد مردم در سرمایه‌گذاری دچار مشکل نشود، باید به این امنیت توجه کنیم و چیزهایی که دولت، مجلس و قانون به مردم قول داده دچار تغییرات نشود.
رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی دولت و مجلس لایحه بودجه به بهترین شکل ممکن تصویب و برای اجرا در اختیار دولت قرار گیرد و سال آینده شرایط خوبی در انتظار مردم باشد.