kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

انگلیس در بحرانی‌ترین ایام کرونایی /سردخانه‌ها مملو از جسد شد

شیوع کرونای انگلیسی وضعیت مهلکی را برای این کشور، به ویژه در بخش درمانی، رقم زده است، به طوری که مقامات ارشد لندن از کمبود اکسیژن در بیمارستان‌‌ها و پر شدن سردخانه‌ها از اجساد خبر می‌دهند.


سرویس خارجی-

ویروس کرونا در جهان همچنان می‌تازد؛ بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز»، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا عصر دیروز از مرز 91 میلیون و 392 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز متاسفانه به بیش از یک میلیون و 955 هزار تن رسیده است. بر اساس داده‌های این وبگاه، کشورهای آمریکا، هند، برزیل، روسیه و انگلیس بدترین وضعیت را در بین سایر کشورها از لحاظ شرایط کرونایی دارند.اخبار و گزارش‌ها همچنین حاکیست با شیوع کرونای انگلیسی در این کشور، انگلیس وضعیت بسیار مرگباری را سپری می‌کند و با وجود قرنطینه سراسری و شروع واکسیناسیون، آمار مبتلایان و فوتی‌ها به شدت در حال افزایش است.«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نیز غروب دوشنبه به وقت تهران، نسبت به کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های این کشور هشدار داد. جانسون به وضوح گفت که بخش بهداشتی و بیمارستان‌های انگلیس با کمبود اکسیژن مورد نیاز برای درمان بیماران مواجه هستند.
به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، یک مقام بلند پایه انگلیسی در این باره گفت، انگلیس در حال ورود به چالش برانگیزترین هفته‌های خود از زمان ابتلا به بیماری
همه‌گیرکروناست، زیرا بیمارستان‌ها با ازدحام بسیار مواجه و سردخانه‌ها پر شده‌اند.«کریس ویتی» مدیر ارشد پزشکی انگلیس گفت که این کشور در بدترین نقطه شیوع کرونا قرار گرفته است. انگلیس هم اکنون بیش از هر کشور اروپایی، در اثر بیماری کرونا کشته داده و از این حیث، به پنجمین کشور جهان تبدیل شده است. ویتی گفت که از هر 50 نفر، یک تن در انگلیس به کرونا مبتلا می‌شود. در لندن نیز این رقم  1 به 30 نفر است.سی‌ان‌ان در گزارش خود افزود که با وجود ادعای اخیر دولت جانسون، در زمینه واکسیناسیون دو میلیون شهروند این کشور، بیمارستان‌های انگلیس با کمبود واکسن کرونا مواجه  هستند.
 به گزارش فارس، «صادق خان» شهردار لندن، نیز روز جمعه در پی افزایش خطر ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها در پی شیوع کرونا، اعلام وضعیت اضطراری کرد. وی در پیامی که در صفحه توئیتر منتشر کرد، در این خصوص هشدار داد: «امروز یک وضعیت اضطراری اعلام کردم، زیرا تهدید ویروس کرونا برای شهر ما به نقطه بحرانی رسیده است.. اگر اقدام فوری در پیش نگیریم، خدمات درمانی ما بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد و افراد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند». بر اساس داده‌های «ورلد امترز»، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس تا عصر دیروز از سه میلیون و 118 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی‌ها نیز به 81 هزار و 960 نفر رسیده است.
کمپین جهانی علیه صهیونیست‌ها
 خبر دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد واکسن کرونا به دست مردم فلسطین برسد و به همین دلیل، کمپین جهانی علیه این تبعیض نژادی این رژیم ایجاد شده است. به گزارش فارس، «مصطفی البرغوثی» دبیرکل  جبهه ابتکار ملی فلسطین، تأکید کرد که کمپین بزرگ جهانی علیه تبعیض نژادی صهیونیست‌ها نسبت به ملت فلسطین شکل گرفته است.
پایگاه خبری العهد به نقل از البرغوثی گزارش داد، این کمپین علیه سیاستهای تل‌آویو برای محرومیت ملت فلسطین از دستیابی به واکسن کروناست.وی تصریح کرد، مسئولان فلسطینی برای رسوا ‌سازی این سیاست‌ها، که بازتاب آن در رسانه‌ها و روزنامه‌های مطرح جهانی وجود دارد، تلاش بسیاری کرده‌اند.این مسئول فلسطینی تأکید کرد، این کمپین در حال جمع‌آوری امضا از سراسر جهان علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی است.شرکت کنندگان در این کمپین تأکید دارند که باید واکسن‌های سالم فورا در اختیار ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه قرار گیرد.البرغوثی خبر داد که
تاکنون ده‌ها هزار نفر از پزشکان برجسته جهان،‌اندیشمندان و هنرمندان جهانی به این کمپین پیوسته‌اند.