kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



تناقض شبکه‌های اجتماعی در برخورد با خشونت
 مریم: «زمانی که ترامپ از توئیتر تهدید حمله به ۵۲ نقطه فرهنگی ایران می‌‌کرد از نظر توئیتر خطری متوجه کسی نبود اما با حمله به کنگره تازه معنی خشونت را فهمیدند. البته که خشونت در برابر مردم خاورمیانه کاملا مشروع و وسیله دموکراسی است.»
زیبا نیست؟!
 ‏آدم: «حالا که توئیتر اکانت ترامپ رو فقط به‌خاطر نگرانی از ترویج خشونت و بحث امنیت آمریکا کلا بست؛ یادی کنیم از سال ۸۸ که همین توئیتر وقتی دید اوضاع ایران آشفته ا‌ست آپدیت توئیترو عقب ‌انداخت که راه ارتباطی آشوبگرا مختل نشه! زیبا نیست؟!»
تخلف بزرگ مدعیان سلامت در آمریکا
 کاربری با انتشار این سند نوشت: «طبق سندِ منتشر شده در وبسایت «دپارتمان عدالتِ ایالات متحده»، شرکت فایزر تا امروز در خود آمریکا به عنوان «بزرگ‌ترین متخلفِ تاریخِ سیستم درمان و سلامت» معرفی و 2.3میلیارد دلار بابت «فریبکاری» جریمه شده. حالا بعضی در ایران ناراحتند که چرا می‌گویید اینها قابل اطمینان
نیستند.»
سازمان سیاسی بهداشت جهانی
 کبری آسوپار: «سازمان بهداشت جهانی به ایران گفته که «واکسن کرونا را سیاسی نکنید». وقتی اینجا در ایران آوا، کودکی پروانه‌ای به‌خاطر تحریم ایران که مانع خرید باند مخصوص این بیماری شده بود، مُرد؛ وقتی سرطانی‌ها و بیماران خاص، در بی‌دارویی با مرگ مبارزه می‌کردند، سازمان بهداشت جهانی هم مُرده بود!»
قبله شون آمریکاست
 ‏مریم:«میگن باید واکسن از کشوری بگیریم که خودش توی کنترل کرونا مونده اینا همون‌هایی هستند که قبله‌شون آمریکاست.»
مضحک نیست؟
 محمدرضا: «آمریکا ۴ برابر ایران جمعیت داره ولی ۴۰ برابر ایران داره تلفات میده بابت کرونا، انگلیس هم جمعیتش با ایران تقریبا برابره ولی ۱۱ برابر بیشتر تلفات داره؛ اون وقت بریم از اینا واکسن
بخریم؟»