kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

سی‌.ان.‌ان: زمستان مرگبار در آمریکا آغاز شده است

همزمان با نزدیک شدن تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 15 میلیون نفر و ثبت روزانه 3500 فوتی در این کشور شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در گزارشی اعلام کرد زمستان تاریک و مرگ بار آمریکا تازه آغاز شده است.




بر اساس داده‌های وبگاه ورلد امتر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا عصر دیروز از مرز 66 میلیون و 310 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 526 هزار نفر رسید. بر اساس داده‌های این وبگاه، آمریکا به لحاظ تعداد مبتلایان و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در بدترین و بحرانی‌ترین شرایط قرار دارد به طوری که امروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به عدد 15 میلیون مبتلا رسید و شمار فوتی‌ها نیز 287 هزار نفر عبور کرد.
جدیدترین آمار دانشگاه «جانز‌هاپکینز» نیز نشان می‌دهد روز جمعه شمار قربانیان روزانه کرونا نیز در این کشور متاسفانه رکورد جدیدی ثبت کرد و به 3 هزار و 506 قربانی در روز رسید.پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کرونا در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۰ میلیون ۹۶۵ هزار و ۵۸۳ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۳۵۱ هزار و ۵۷۸ نفر می‌رسد.با تشدید شیوع کرونا در آمریکا، کارگروه مقابله با این ویروس ناشناخته اخیراً در گزارش هفتگی خود هشدارهایی جدی درباره شیوع کرونا داده و از مسئولان امور سلامت خواسته با توجه به شیوع بالای بیماری و موارد بالای بستری  و مرگ سیاست‌های جدیدی در پیش بگیرند.
 به گزارش سی ان ان هفته‌هاست که کارشناسان بهداشت و سلامت به آمریکایی‌ها نسبت به خطر تشدید بحران شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان هشدار می‌دهند کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا بر این باورند که زمستان امسال یکی از تاریک‌ترین و مرگبارترین دوران‌ها در تاریخ بهداشت عمومی این کشور خواهد بود. بر اساس این گزارش، از کالیفرنیا تا کانزاس، از ماساچوست تا فلوریدا و سرتاسر آمریکا، پرستاران، پزشکان، و سایر کادر درمان و ارائه کنندگان خدمات دفن اموات خود را برای یک فصل سخت و دشوار آماده کرده‌اند.
سی ان ان می‌افزاید: کادر بهداشت و درمان آمریکا طی ماه‌های گذشته نیز با بحران ویروس کرونا دست به‌گریبان بوده‌اند و واقعا خسته و درمانده شده‌اند. ولی بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان هشدار می‌دهند که زمستان تاریک و مرگبار آمریکا تازه در آغاز راه است.بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا نیز برای پذیرش بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه دیگر تخت خالی ندارند.
هشدار بهداشت جهانی
خبر دیگر از کرونا اینکه «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشرفت‌های حاصل‌شده درخصوص کشف واکسن کووید-۱۹  را تحولی مثبت توصیف کرد اما گفت سازمان تحت امر او از این بابت نگران است که این مسئله باعث ایجاد برداشت‌هایی درباره به اتمام رسیدن بحران شیوع کرونا شده است.  به نوشته رویترز، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «پیشرفت در زمینه واکسن به همه ما روحیه می‌دهد و ما الان می‌توانیم نوری را در پایان این تونل مشاهده کنیم. ولی، سازمان جهانی بهداشت از اینکه برداشت‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به پایان رسیده نگران است».تدروس گفت: این بیماری همه‌گیر هنوز راه زیادی برای رفتن دارد و تصمیم‌هایی که شهروندان و دولتمردان می‌گیرند مشخص‌کننده مسیر آن در کوتاه مدت و زمان نهایی اتمام آن خواهد بود.
شرکت دارو‌سازی «فایزر» روز ۲۲ آبان‌ماه اعلام کرده بود داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.فایزر اعلام کرد بررسی اولیه داده‌های مربوط به واکسن این شرکت نشان می‌دهد تزریق این واکسن در ۹۰ درصد موارد باعث ایجاد مصونیت در برابر کرونا شده است. مطابق ادعای این شرکت آمریکایی، در آخرین مرحله  آزمایش بالینی، تزریق این واکسن به ۹۴ بیمار داوطلب به ایجاد هیچ عارضه جدی در آنها منجر نشده است.این شرکت اعلام کرده تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از یک میلیارد دوز از این واکسن را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد.دولت انگلیس نیز چهارشنبه گذشته مجوز استفاده از این واکسن را صادر کرد. لندن با این تصمیم نخستین کشور غربی لقب گرفت که قبل از سایر کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده از این واکسن را برای پیشگیری از شیوع «کووید-۱۹» مجاز کرد. «آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا از این تصمیم انتقاد و آن را اقدامی عجولانه توصیف کرد. فاوچی گفته که تصمیم دولت انگلیس بیش از‌اندازه به اطلاعات شرکت سازنده واکسن متکی بوده و بدون انجام بررسی‌های موشکافانه علمی انجام شده است. به گزارش فارس «تدروس آدهانوم» هفته پیش هم واکسن کرونا را برای مهار بیماری کووید-۱۹ «ضروری» خوانده اما گفته بود که واکسن جایگزین سایر ابزارهای مبارزه با این بیماری نخواهد شد و باید به عنوان مکمل آنها مورد استفاده قرار گیرد.