kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

ترامپ: امکان ریاست جمهوری بایدن وجود ندارد نتیجه انتخابات را به چالش می‌کشم

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گفت امکان ریاست جمهوری بایدن وجود ندارد و از این به بعد نیز نتیجه انتخابات را به چالش می‌کشد. او نتایج اعلامی را «گوشه‌ای از تخلفات گسترده انتخاباتی» نامیده که توسط دموکرات‌ها انجام شده است.


  سرویس خارجی-

ترامپ بعد از گذشت بیش از یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری این کشور هنوز شکست را نپذیرفته و برای پیروزی تلاش می‌کند.
از آن سو، دادگاه‌های این کشور نیز می‌گویند تمامی اسناد و مدارکی که ترامپ تاکنون درباره تقلب در انتخابات منتشر کرده را رد می‌کنند. با این وجود وی دست بردار نیست.
ترامپ در جدیدترین اظهارات خود بار دیگر گفته که «امکان ندارد جو بایدن رئیس‌جمهور شود و به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ادامه
خواهم داد».
رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام خود برای زیر سؤال بردن نتیجه انتخابات نیز یک فیلم ویدئویی ۴۶ دقیقه‌ای منتشر کرده که پر از اتهام در مورد تقلب در انتخابات است.
ترامپ ضمن اعلام اینکه این احتمالا مهم‌ترین سخنرانی‌ است که وی مستقیم در مقابل دوربین و بدون هیچ تماشاچی ایراد کرده، بر ناامیدی خود نسبت به تغییر نتیجه انتخابات یک ماه پس از شکایت‌های قانونی ناکامش و همچنین نسبت به تایید پیروزی قاطعانه بایدن توسط برخی کشورهای مهم تاکید کرد.ترامپ در این فیلم می‌گوید: «نیروهای فاسد صندوق‌های رای را با آرای جعلی پر کرده بودند. این تقلب بسیار گسترده بوده و در ابعادی صورت گرفته که تاکنون دیده
نشده است».
ترامپ از دادگاه عالی خواست تا کار درست را برای آمریکا انجام دهد که به گفته وی مستلزم باطل کردن صدها هزار رای است و در آن صورت ترامپ به آسانی در تمامی ایالت‌ها پیروز خواهد شد: «در این انتخابات تقلب صورت گرفته و همه این موضوع را می‌دانند.
کشور ما به کسی نیاز دارد که بگوید حق با شماست. اگر ما این تقلب وحشتناک را که در انتخابات ۲۰۲۰ صورت گرفته ریشه‌کن نکنیم، دیگر کشوری نخواهیم داشت».
حکومت نظامی اعلام و نتایج باطل شود
 همزمان مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید نیز با پیوست کردن بیانیه یک گروه سیاسی در پیام توئیتری خود، به‌طور غیر‌مستقیم از رئیس‌جمهور آمریکا خواست انتخابات ریاست‌جمهوری را مجدداً برگزار کند.
به نوشته روزنامه «هافینگتون پست»، فلین که در اوایل دوره ریاست‌جمهوری ترامپ عهده‌دار این سمت بود بیانیه یک گروه سیاسی موسوم به «کنوانسیون ما مردم» را با این مضمون در پیام توئیتری خود پیوست کرده است.
این گروه سیاسی در بیانیه خود از ترامپ خواسته اعلام حکومت نظامی کند و به طور موقت قانون اساسی آمریکا را به حالت تعلیق درآورد تا انتخابات ریاست‌جمهوری جدیدی بر‌گزار شود.
فلین نیز در همین پیام نوشت: «آزادی هیچ وقت به زانو در نمی‌آید، مگر برای خدا».