kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

کلاهبرداری 30 میلیاردی با چک‌های جعلی و سرقتی



فرمانده انتظامی ‌استان از کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با استفاده از چک‌های جعلی و سرقتی در شرق استان و برخی استان‌های کشور خبر داد.
سرتیپ «مرتضی میرزایی» گفت: در پی مراجعه فردی اهل و ساکن يزد به پليس آگاهي شهرستان «گلوگاه» و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداري از وی در پوشش خريد کاشي و سراميک با ارائه چک، کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی در تحقیقات از شاکی دریافتند، افرادي از طريق فضاي مجازي و تماس تلفني با مال باخته در چندين نوبت اقدام به خريد کاشي و سراميک به ارزش 8 ميليارد ريال با ارائه چک کردند که در زمان سررسيد، چک‌ها فاقد موجودي بوده است.
سردار میرزایی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات طی تماس تلفنی با صاحب چک‌ها مشخص شد، چک‌ها سرقتی بوده و از داخل یک خودرو در تهران به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامی ‌استان مازندران، افزود: با استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی، رد متهمان در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه شناسایی شد.
سردار میرزایی از دستگیری 3 متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خبر داد و افزود: در بازرسي از منازل و خودروي متهمان، اسناد، مدارک و چک‌هاي جعلي و مسروقه مرتبط با پرونده جعل و کلاهبرداري و خريد و فروش کاشي و سراميک در سطح بسيار زياد در شرق استان مازندران و استان گلستان کشف شد.
فرمانده انتظامی ‌استان مازندران همچنین از شناسایی 4 مال باخته در این خصوص خبر داد و افزود: متهمان تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری در استان‌هاي «يزد، گلستان و تهران» به وقوع پیوسته که موضوع در دست بررسی است.
سردار میرزایی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضایی خبر داد و افزود: هر یک از متهمان با قرار وثیقه 10 میلیاردی روانه زندان شدند.