kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
استاندار:

ادارات ایلام پروژه‌های نیمه‌تمام خود را واگذار کنند




استاندار ایلام گفت: دستگاه های اجرایی پروژه‌های نیمه‌تمام خود را که توان مالی برای اتمام ندارند و قابل واگذاری است به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی
واگذار کنند.
قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بر اساس قانون دستگاه‌ها می‌توانند پروژه‌های نیمه‌تمام خود را به بخش خصوصی واگذار و باید تا قبل از پایان سال نسبت به اعلام این پروژه‌ها اقدام کنند.
وی با اشاره به رشد مناسب بودجه استان در سال آینده افزود: بودجه استان از نظر عمرانی زیاد مناسب نبود که امیدواریم مدیران در یک هفته باقی‌مانده با سفر به مرکز از طریق وزارتخانه‌های خود پیگیر افزایش اعتبار بودجه سال آینده شوند و هر جا مشکلی بود با انعکاس به موقع از طریق استانداری اقدام کنند.
استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه‌های دیده شده در بودجه عمرانی استان احداث راه‌آهن، تکمیل راه‌ها، بیمارستان و سایر مراکز است که بودجه ملی برای آنها لحاظ می‌شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: برخی از پروژه‌ها خودگردان هستند و تامین هزینه آنها با مشکل مواجه است از این رو اگر ظرفیت دارند با تغییر کاربری بخشی از آنها به تجاری محلی برای تامین هزینه آنها پیدا شود.
وی اضافه کرد: آب و فاضلاب دارای مشکلات زیادی است و بدهی زیادی به پیمانکاران دارد از این رو باید به‌دنبال تهاتر و رفع مشکلات از طریق استفاده از پسماند آب شرکت‌ها برای فضای سبز خود آنها باشد تا درآمدزایی
داشته باشد.
وی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: فروش اموال مازاد و پرداخت بدهی پیمانکاران باید در اولویت این شرکت قرار بگیرد.