kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

بنیاد مسکن ۵ هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل احداث می‌کند



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: امسال در قالب یک طرح ملی، پنج هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی کم‌بهره و بلاعوض برای محرومان این استان احداث می‌شود.
فرهاد سبحانی سهمیه ساخت مسکن محرومان استان اردبیل در سال گذشته را سه هزار و ۱۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: امسال سهمیه این استان به علت اجرای موفق طرح در سال گذشته با افزایش ۶۲ درصدی به پنج هزار واحد رسیده است.
وی بیان کرد: برای ساخت این مسکن محرومان علاوه بر پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۵۰۰ میلیون ریالی، ۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض نیز به سه دهک یک، ۲ و سه به شرط احداث بنا حداکثر با ۶۰ متر مربع زیربنا پرداخت
می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین افزود: علاوه بر این، اگر متقاضیان ساخت مسکن محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و بهزیستی باشند، بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض نیز از این نهادها دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به تکمیل پرونده ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان احداث مسکن محرومان در استان و معرفی آنها بانک عامل گفت: هزینه پروانه، نقشه و نظارت بر ساخت این واحدها رایگان و از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تامین شده است.
سبحانی اضافه کرد: تاکنون ۶۰۰ نفر از متقاضیان نیز اقدام به ساخت واحد مسکونی خود کرده‌اند، ۶۰۰ نفر از متقاضی نیز در مرحله فونداسیون قرار داشته و ۱۵۰ متقاضی نیز در مرحله نصب درب و پنجره واحد مسکونی
خود قرار دارند.