kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

آقای معاون خودتان باشید!(نکته ورزشی)



سرویس ورزشی-
بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان اساسنامه فدراسیون فوتبال به تایید مجمع رسید تا انتخابات این رشته ورزشی اوایل اسفندماه سال جاری برگزار شود. از جمله اتفاقات مهم در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال افزایش تعداد اعضای مجمع و راحت‌تر شدن ورود ورزشکاران به مدیریت فوتبال است.
موضوع دیگری که در این اساسنامه حسابی خبرساز شده و در تعارض با قوانین داخلی کشورمان است، اجازه دادن به بازنشستگان برای حضور در انتخابات است. فدراسیون فوتبال در شرایطی این اجازه را به بازنشستگان داده که طبق قانون مجلس و تایید شورای نگهبان بازنشسته‌ها نمی‌توانند سمت اجرایی داشته باشند.
انتظار می‌رفت این تعارض آشکار از چشم مدیران وزارت ورزش پنهان نماند، ولی مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش دیروز در گفت‌و‌گویی با پایگاه خبری این وزارتخانه نه تنها اشاره‌ای به این موضوع مهم نکرد، بلکه در اظهار نظری عجیب از فداکاری‌های وزیر ورزش و لزوم ثبت آن در تاریخ گفته است!
علی نژاد در مصاحبه خود درباره تاکید فدراسیون جهانی فوتبال، مبنی بر صاحب رای نبودن وزیر ورزش و معاون وزیر ورزش گفته: «عموماً دولت‌ها این مورد را نمی‌پذیرند اما این بار نظر دکتر سلطانی‌فر این بود که پافشاری به حضور وزیر و معاون به عنوان صاحب رای، می‌تواند منجر به عدم تایید اساسنامه و ایجاد کمیته انتقالی و حتی تعلیق فدراسیون شود. با توجه به فهم بین‌المللی وزیر ورزش و جوانان، ایشان نظر فیفا را به خاطر حفظ منافع ملی پذیرفت که نقش وزارت ورزش در اداره فوتبال به عنوان عضو صاحب رای، کمتر شود.»
او در ادامه با بیان اینکه این تصمیم دکتر سلطانی فر باید در تاریخ فوتبال ثبت شود اظهار داشت: «ایشان برخلاف بسیاری از مسئولان ورزش در گذشته، نقش خود را به خاطر منافع مردم و فوتبال کمرنگ و از منافع خود گذشت.»
گویا معاون وزیر ورزش در خواب زمستانی تشریف دارند و نمی‌دانند که در همین چند سال چه اتفاقاتی در ورزش رخ داده که حالا خواستار ثبت‌نام سلطانی فر در تاریخ شده است؟! شاید علی نژاد نداند یا تظاهر به ندانستن کند ولی دلسوزان و علاقه مندان به ورزش می‌دانند چند سال اخیر یکی از سیاه‌ترین دوره‌های ورزش کشورمان بوده، دلایل این ادعا هم بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال، اوضاع آشفته استقلال و پرسپولیس، بلاتکلیفی بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی و... است.
در کدام دوره پرسپولیس و استقلال تا این‌اندازه تبدیل به محله
بر و بیا شده بودند، به طوری که هر چند ماه یکبار فردی غریبه با فوتبال سکان هدایت این دو باشگاه بزرگ را در دست می‌گیرد؟! در کدام دوره سرمربی تیم ملی فوتبال با توصیه انجمن ایران و هلند که یکی از محصولاتش سفال و کوزه بوده، انتخاب شده است؟!
آقای علی نژاد در همین روزهایی که شما تلاش می‌کنید نام وزیر را به عنوان ناجی فوتبال در تاریخ به ثبت برسانید، جریاناتی که شما آنها را می‌شناسید اختاپوس وار به جان ورزش افتاده‌اند و برای قسمت‌های مختلف آن خط و ربط تعیین می‌کنند. قدرت این جریانات فاسد و مخرب به‌اندازه‌ای است که برخی مدیران فدراسیون‌های ورزشی عمله آنها شده‌اند و... و ریشه همه این اتفاقات در عدم نظارت مدیران ورزش است.
و نکته پایانی اینکه مهدی علی نژاد در فدراسیون ووشو کارنامه قابل قبولی داشت و مورد احترام اهالی ورزش بود. به همین خاطر انتظار می‌رود «علی نژادِ وزارت ورزش» همان «علی نژادِ ووشو» باشد نه اینکه برای خوشامد وزیر ورزش جملاتی را به زبان بیاورد که فرسنگ‌ها از واقعیت فاصله دارد! آقای معاون لطفا خودتان باشید و نقش بازی نکنید.