kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

خواندنی از ورزش ایران



*مراسم تقدیر از 3 پیشکسوت کشتی کشور، در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.در این مراسم که علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون، علی اکبر جیرسرایی رئیس‌کمیته پیشکسوتان و احمد عرب مسئول رسیدگی به امور پیشکسوتان حضور داشتند از سبحان روحی، حسین تورانیان و محمد اسماعیل زاده از پیشکسوتان قدیمی کشتی ایران تقدیر بعمل آمد. دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: خیلی از کشتی‌گیران بوده‌اند که به دلیل حق خوری‌ها و بد آوردن‌ها بوده به حقشان نرسیدند و دستشان از مدال کوتاه ماند. متأسفانه در حال حاضر ملاک شرط پیشکسوت و قهرمان بودن شده است و من اصلا این را قبول ندارم چرا خیلی‌ها مدال دارند اما اخلاق ندارند و این در هر رشته‌ای وجود دارد.
*باقرزاده رئیس‌فدراسیون شمشیربازی گفت: امسال هم کماکان با معضل کرونا مواجه هستیم اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم از هفته پایان دی ماه یا هفته ابتدایی بهمن ماه لیگ را آغاز کنیم. البته که پروتکل‌های بهداشتی شرط برگزاری مسابقات هستند اما مهم‌تر از آن در اختیار داشتن مجوز لازم است. فدراسیون شمشیربازی اقدامات ابتدایی را انجام داده و اگر با منع و محدودیتی مواجه نشویم در موعد مقرر دیدارها را آغاز می‌کنیم.
*عبدالله موحد دارنده یک مدال طلای المپیک و پنج مدال طلای کشتی جهان و محمد نصیری دارنده 3 مدال طلا، نقره و برنز المپیک و 5 طلا، یک نقره و 3 برنز وزنه‌برداری جهان، کسب عنوان محبوب‌ترین فرنگی‌کار جهان را به حمید سوریان نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی و دارنده یک طلای المپیک و 6 طلای جهان در کشتی فرنگی تبریک گفتند.
*بعد از برگزاری دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و در حضور سرمربیان تیم ملی، درباره زمان و چگونگی برگزاری جام بین‌المللی تختی تصمیم‌گیری خواهد شد.
*وب‌سایت اینساید دگیمز، از انتخاب چین برای میزبانی مسابقات قهرمانی جهان والیبال نشسته سال ۲۰۲۲ خبر داد. این رویداد جهانی والیبال معلولین در مرکز توسعه شهر‌هانگژو از ١٨ تا ٢۴ ماه می‌٢٠٢٢ همزمان با (٢٩ اردیبهشت تا ۴ خرداد سال ١۴٠١) و جدا از بازی‌های پارالمپیک در دو گروه مردان و بانوان برگزار خواهد شد.