kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

چرا درب فوتبال به روی بازنشسته‌ها باز شد؟! (نکته ورزشی)

 
سرویس ورزشی-
حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال صبح شنبه در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه گفت: فقط اساسنامه معیار و ملاک برگزاری انتخابات است. این اظهارات بهاروند در پاسخ به شائبه ممنوعیت حضور بازنشستگان در انتخابات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بوده و در حضور وزیر ورزش و جوانان مطرح شده است.
اگر برنامه‌ای که مد نظر بهاروند و رفقاست، اتفاق بیفتد و بازنشسته‌ها بتوانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند، قوانین رسمی کشور که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده، نقض می‌شود، موضوعی که انتظار می‌رود از نظر مسئولان ورزش به ویژه شخص وزیر پنهان نماند.
سلطانی فر سی ام فروردین ماه 96 در نشست با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد: «از ابتداى امسال بکارگیرى افراد بازنشسته که منع قانونى دارند در فدراسیون‌هاى ورزشى ممنوع است و نباید این اتفاق بیفتد مگر در مواردى که قانون اجازه داده باشد و از همه مى‌خواهم به جد به این موضوع توجه کنند.»
حالا معلوم نیست چه توافقاتی در پشت پرده صورت گرفته که درهای فدراسیون فوتبال یک دفعه به روی بازنشسته‌ها باز شده است. راستی اگر قرار بر بازگشت مدیربازنشسته‌ای چون کفاشیان و ادامه فعالیت بهاروند باشد تا آنها با نفوذشان در هیئت‌ها برای فرد دیگری رای جمع کند، آن وقت تکلیف مدیرانی چون محمود مشحون، علیرضا رحیمی، صادق فرجی، احمد ضیایی‌، غلامرضا امینی و... که به واسطه همین قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استعفا دادند چه می‌شود؟!