kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای
در هفته چهارم لیگ برتر
مسابقات هفته چهارم لیگ برتر به مناسبت ترور بزدلانه دانشمند هسته‌ای کشورمان با قرائت فاتحه و یک دقیقه سکوت آغاز می‌شود. ترور بزدلانه محسن فخری‌زاده از دانشمندان برجسته هسته‌ای جمهوری اسلامی باردیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است. سازمان لیگ فوتبال ایران در راستای محکومیت این ترور ناجوانمردانه و تروریسم جهانی مسابقات هفته چهارم لیگ برتر را با قرائت فاتحه‌ای برای شهید محسن فخری زاده و یک دقیقه سکوت آغاز می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با بیش از 17 هزار و چهارصد شهید بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است. مسابقات هفته چهارم لیگ برتر در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود.
هافبک صنعت نفت آبادان لژیونر شد
باشگاه نفت آبادان اعلام کرد جعفر سلمانی بازیکن جوان فصل گذشته این تیم با عقد قراردادی 2 ساله به باشگاه پورتیموننزه پرتغال پیوست. سرمربیگری تیم فوتبال پورتیموننزه پرتغال برعهده پائولو سرجیو است که در فصل 97-98 سرمربی صنعت نفت آبادان بود.
عزم جدی قطر برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا
فدراسیون فوتبال قطر بخش سوم از پرونده مرتبط با درخواست میزبانی از جام ملت‌های 2027 را پیش از موعد مقرر به AFC ارسال کرد. این بخش شامل تضمین‌های دولتی همچنین موافقت‌نامه‌های مورد نظر در ارتباط با شرایط مورد تاکید AFC جهت میزبانی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا می‌شود. پنج کشور ایران، قطر، عربستان، ازبکستان و هند نامزدهای میزبانی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2027 به شمار می‌روند که تاکنون مستندات مراحل اول و دوم درخواست میزبانی را ارائه داده‌اند و طبق جدول زمان بندی کنفدراسیون چهار کشور باقیمانده تا 18 دسامبر(28 آذر) برای ارائه بخش سوم مستندات مورد نظر فرصت خواهند داشت.