kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
شرط تازه ترامپ برای ترک کاخ سفید

بایدن ثابت کند 80 میلیون رأی مسخره را از کجا آورده بعد وارد کاخ سفید شود

«دونالد ترامپ» در ادامه اظهارات خود علیه نظام انتخاباتی آمریکا و نتایج انتخابات اخیر، بار دیگر برای تحویل قدرت به «جو بایدن» شرط تعیین کرد و گفت که او باید ثابت کند «80 میلیون رای مسخره ای» را که آورده، از طریق تقلب نبوده است.

جنگ قدرت و تلاطم سیاسی در آمریکا همچنان ادامه دارد و ترامپ در موضع‌گیری جدید خود، برای ورود بایدن به کاخ سفید، شرط گذاشت. او که جمعه گذشته برای نخستین بار گفته بود چنانچه مجمع گزینندگان به رقیبش «جو بایدن» رأی بدهد، کاخ سفید را ترک خواهد کرد، بعدا یکبار دیگر به حرف اول خود برگشت و گفت: «او کاندیدایی نیست که ۸۰ میلیون رأی آورده باشد». ترامپ طی توئیتی نیز نوشت: «همین الان جدول‌بندی آرای انتخاباتی را دیدم، امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات ۱۰۰ درصد تقلبی بود».
ترامپ در این رویکرد جدید خود، دوباره شرط تازه‌ای برای ورود بایدن به کاخ سفید گذاشت و نوشت: «بایدن فقط در صورتی می‌تواند وارد کاخ سفید شود که بتواند ثابت کند این ۸۰ میلیون رای مسخره را نه از طریق تقلب و نه از راه غیرقانونی، به دست آورده است».رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این پیام توئیتری، از بروز تقلب گسترده در دیترویت، آتلانتا، فیلادلفیا و میلواکی خبر داد و نوشت که بایدن «مشکل بزرگ غیر قابل حلی» دارد. ترامپ همچنین در پیام توئیتری دیگری ضمن تأکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب بزرگی صورت گرفته است، اعلام کرد که برای حمایت از دو نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات سنای آمریکا در ایالت جورجیا که به دور دوم کشیده شده است، به این ایالت سفر می‌کند. ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «انتخابات 2020 یک تقلب تمام‌عیار بود. ما با اختلاف زیادی پیروز شدیم و امیدواریم که نتیجه متقلبانه را تغییر دهیم. اما اکنون ما باید از خانه بیرون بیاییم و به دیوید و کلی که دو شخص فوق‌العاده هستند، کمک کنیم». وی در ادامه این پیام توئیتری درخصوص ضرورت حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه در ایالت جورجیا و اینکه در صورت شکست آنها سنا به دست دموکرات‌ها خواهد افتاد، به هوادارانش هشدار داد: «اگر این کار را نکنیم، در زمین گروهی از افراد به‌شدت بیمار [دموکرات‌ها] بازی کرده‌ایم. من روز شنبه در جورجیا خواهم بود»
ادعای مضحک
همزمان، «کریس کربز» مقام ارشد امنیت سایبری سابق آمریکا، که چندی پیش از سوی ترامپ به خاطر توصیف انتخابات سوم نوامبر(13 آبان) به عنوان امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا اخراج شد، گفت، ادعاهای ترامپ و حامیانش درباره تقلب در انتخابات «مضحک» است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کربز به شبکه سی.بی.اس گفت، ادعاهای اخیر ترامپ درباره دست کاری در سیستم‌های انتخابات آمریکا از جانب کشورهای خارجی،
بی‌اساس هستند.
«سیدنی پاول»، یک وکیل ترامپ، اخیرا با طرح یک تئوری مدعی شده بود سیستم‌های انتخاباتی ایجاد شده در ونزوئلا به درخواست هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید این کشور، به تغییر موازنه انتخابات اخیر به نفع بایدن، کمک کرده‌اند! او و برخی دیگر همچنین مدعی شدند ماشین‌های انتخاباتی آرا را از ترامپ به بایدن منتقل کرده‌اند و برخی اطلاعات انتخاباتی آمریکا در سرورهایی در آلمان ذخیره شده‌اند.
اما «کربز »در بخشی از مصاحبه خود با سی.بی.اس
گفت: همه آرا در آمریکا در داخل آمریکا شمارش شده‌اند. ختم کلام! او عنوان کرد: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از ماشین‌هایی که من از آنها مطلع هستم از سوی یک قدرت خارجی دستکاری
شده باشند.