kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
رای‌الیوم:

بن‌سلمان با رفتنی شدن ترامپ دست به دامان صهیونیست‌ها شده است

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» به بررسی خبر سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان پرداخته و این سفر را تلاش ولیعهد سعودی برای باقی ماندن در قدرت عنوان کرده است.


منابع خبری صهیونیستی روز دوشنبه از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان خبر دادند که حجم بسیار بالایی از محکومیت‌ها و واکنش‌های منفی را در میان مسئولان جهان اسلام و کشورهای عربی به همراه داشت. اگر چه سعودی‌ها این خبر را تکذیب کردند اما منابع رسمی صهیونیست این خبر را تایید کرده‌اند. این سفر از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته از جمله اینکه، شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی بن سلمان، ولیعهد جویای نام و قدرت سعودی را نگران کرده و او قدرت خود را در «خطر» می‌بیند. گفته می‌شود ترامپ که بن سلمان را «گاو شیرده» می‌نامید، بیش از هر رئیس‌جمهور دیگر آمریکا، از سعودی‌ها حمایت می‌کرد و پادشاهی او را نیز با دریافت میلیاردها دلار باج، تضمین کرده بود اما با شکست او در انتخابات، احتمالا پادشاهی او با خطر مواجه خواهد شد مگر اینکه، به بایدن هم باج دهد!
حالا "میسا المصری" تحلیلگر مسائل سیاسی در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به بررسی ابعاد این سفر و اهمیت آن برای طرفین صهیونیستی و سعودی پرداخته و نوشته، ریاض با بحران‌های سیاسی داخلی و خارجی مواجه بوده و سیاست‌هایش در منطقه به ویژه در لبنان، یمن و علیه ایران، ترکیه و قطر شکست خورده است.