kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

سفارت آمریکا مانع ارسال گزارش ترور سردار سلیمانی به پارلمان عراق است

نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد با اعمال فشار بر دولت عراق از ارسال گزارش ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پارلمان ممانعت می‌کند.

 

پایگاه المعلومه در گزارشی نوشت: «عبدالامیر التعیبان» نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق دیروز (چهارشنبه) از دخالت‌ها و فشار‌های سفارت آمریکا بر دولت برای ممانعت از ارسال نتایج تحقیقات مربوط به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، معاون رئیس الحشد‌الشعبی عراق به پارلمان خبر داد.
او گفت: سفارت آمریکا نظرات و دیدگاه خود را بر دولت عراق تحمیل کرده و از ارسال نتایج تحقیقات مربوط به ترور فرماندهان پیروزی به پارلمان ممانعت می‌کند و این امر کاملا روشن است.
التعیبان تصریح کرد: سفارت شر آمریکا در بغداد تصمیمات خود را بر دولت و حاکمیت عراق تحمیل می‌کند.
این نماینده پارلمان عراق از سفارت آمریکا خواست تا از قلدری و اعمال زورگویی علیه حاکمیت و ملت عراق دست بردارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کمیته امنیت پارلمان و مجلس نمایندگان نیز روز دوشنبه اعلام کرد که به دولت برای تسریع نتایج تحقیق در خصوص هدف قرار دادن پایگاه‌های الحشدالشعبی و نیز ترور سران پیروزی به پارلمان فشار خواهد آورد و در صورتی که این گزارش به دست ما برسد، مجلس نمایندگان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
پیش‌تر نیز یکی از نمایندگان پارلمان عراق در سخنانی از پیگیری پرونده تحقیقات مربوط به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داده بود.
گفتنی است سردار سپهبد سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشدالشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپاد‌های ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.