kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
تقابل دیدنی تراکتور و سپاهان در روز دوم هفته سوم لیگ برتر فوتبال

استقلال، ماشین‌سازی را دست خالی به تبریز فرستاد گل‌گهر سیرجان در صدر جدول باقی ماند

در روز نخست هفته سوم رقابت های لیگ برتر استقلال در تهران توانست از سد ماشین سازی تبریز عبور کند.


سرویس ورزشی-

روز نخست از هفته سوم رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 4 بازی به پایان رسید. دیروز در تهران و ورزشگاه آزادی استقلال موفق شد با یک گل از سد ماشین‌سازی تبریز عبور کند. میلیج در دقیقه ۵۷ برای استقلال گل زد. شاگردان محمود فکری در نیمه اول بخش زیادی از زمان بازی را در اختیار داشتند و حملاتی را روی دروازه تیم تبریزی پی ریزی کردند اما حملات آنها آنقدر زهردار نبود که بتواند دروازه ماشین سازی را با خطر جدی مواجه کند. در نیمه دوم هم روند کند و کسل کننده استقلال تا دقیقه ۵۷ ادامه داشت اما در این لحظه «میلیچ» با یک ضربه زیبا و دیدنی که با خطای ایستگاهی به دست آمد، آبی پوشان را یک بر صفر از حریف پیش انداخت. در ادامه استقلال و ماشین سازی فرصت هایی برای گلزنی داشتند اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا استقلال به زحمت از سد تیم ماشین سازی عبور کند. آبی پوشان اگر چه در بازی دیروز به برتری رسیدند ولی شکل نمایش این تیم نشان داد که استقلال برای رسیدن به روزهای اوج خود خیلی کار دارد.
در سیرجان جدال گل گهر و فولاد با تساوی یک – یک به پایان رسید. در این بازی ابتدا گادوین منشا در دقیقه ۹ از نقطه پنالتی برای گل گهر گلزنی کرد. فولادی ها با هدایت جواد نکونام در همان نیمه نخست  توسط محمد قاسمی نژاد در دقیقه ۴۱ گل خورده را جبران کردند.در نیمه دوم و در حالی که این مسابقه در حال اتمام بود، داور مسابقه برخورد توپ به دست یونس شاکری بازیکن گل گهر در محوطه جریمه این تیم را برای فولاد پنالتی اعلام کرد. ساسان انصاری بازیکن فولاد در دقیقه ۴+۹۰ پشت این ضربه پنالتی ایستاد اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و این فرصت خوب فولاد برای پیروزی در ثانیه های پایانی از دست رفت.
در تهران تیم های سایپا و نساجی مازندران به مصاف هم رفتند که این بازی با یک گل به سود سایپا تمام شد.در این بازی محسن مسلمان در دقیقه ۶۵ برای سایپا گلزنی کرد تا این تیم نخستین برد خود را در فصل جاری تجربه کند. سایپا با سرمربیگری ابراهیم صادقی از دو هفته ابتدایی لیگ صاحب دو تساوی شده بود و با برد امروز ۵ امتیازی شد.
در اراک جدال تیم های آلومینیوم و مس رفسنجان با تساوی بدون گل به پایان رسید. تا قبل از این بازی هر دو تیم جزو تیم های بدون امتیاز لیگ بودند که با این تساوی هر کدام صاحب یک امتیاز شدند.
تقابل دیدنی تراکتور و سپاهان
در ادامه رقابت های لیگ برتر، امروز نیز 4 بازی در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می شود که در مهمترین آنها تراکتور در تبریز میزبان سپاهان اصفهان است. تقابل این دو تیم مدعی همیشه دیدنی و جذاب است. هر دو تیم جمعی از بهترین و با کیفیت‌ترین بازیکنان لیگ برتر را در اختیار دارند و اگر سرمربیان دو تیم احتیاط را از دستور خود خارج کنند می‌توانیم شاهد یک بازی زیبا و تهاجمی باشیم.  علیرضا منصوریان هنوز با تراکتور بردی به دست نیاورده و به دنبال دشت اولین پیروزی خود است. سپاهان اما هفته گذشته آلومینیوم اراک را برد تا سه امتیازی شود. محرم نویدکیا که اولین سال مربیگری در لیگ برتر را در کارنامه‌اش ثبت کرده روز سختی مقابل منصوریان و قرمزپوشان تبریزی دارد. تراکتور فقط یک گل زده و اکنون باید نشان بدهد که می خواهد در قواره یک مدعی حاضر شود.
در دیگر بازی امروز تیم نفت مسجد سلیمان میزبان پرسپولیس است. نفت مسجدسلیمان بدون باخت و برد و با دو امتیاز لیگ برتر را شروع کرده است  و این مرتبه مقابل پرسپولیس به دنبال اولین برد است. مجتبی حسینی سال‌ها به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در کنار او کار کرده و به خوبی با تفکرات فوتبالی مربی پرسپولیس آشناست. البته سرخپوشان در این مسابقه یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت ندارد. حمید مطهری در غیاب یحیی هدایت فنی سرخپوشان را برعهده خواهد گرفت.
در اصفهان هم ذوب آهن میزبان پیکان است. ذوب‌آهن اگر در این مسابقه پیروز شود شرایطش تا حدود زیادی مساعد می شود اما باخت دوباره این تیم می‌تواند اتفاقات زیادی به همراه داشته باشد. در سوی دیگر میدان نیز مهدی تارتار که روز سه شنبه از سرمربیگری پیکان استعفا داده بود، با مخالفت هیات مدیره به روی نیمکت این تیم برگشت تا پیکان در بازی با ذوب آهن دنبال دومین پیروزی خود باشد. در آخرین بازی امروز هم شهرخودرو در مشهد میزبان نفت آبادان است. تیم شهرخودرو بعد از باخت به پیکان دوباره در خانه به دنبال برد و جبران ناکامی است. در سوی دیگر میدان هم نفت آبادان با بازیکنان و کادر جدیدش دنبال پیروزی در این بازی است.
برنامه کامل دیدارهای باقیمانده هفته سوم لیگ برتر به این شرح است:
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹
*شهرخودرو مشهد..........................نفت آبادان(ساعت ۱۵:۴۵)
*ذوب آهن اصفهان......................پیکان تهران(ساعت ۱۶:۲۰)
*تراکتورتبریز.........................................سپاهان(ساعت ۱۶:۳۰)
 *نفت مسجدسلیمان.....................پرسپولیس(ساعت ۱۶:۳۵)