kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

راه قوی شدن در ورزش چیست؟ (نکته ورزشی)

«لزوم قوی شدن در ورزش» موضوعی است که ما بارها و به ویژه در چند ماه اخیر به این موضوع پرداخته ایم و گفته ایم که « قوی شدن» ورزش‌، هدف اصلی ودغدغه دائمی مدیران و مسئولان ورزش ما باید باشد‌، هرکاری غیر از این، حاشیه روی و پرداختن به مشغولیت‌ها وغافل شدن از اصل مطلب وبه اصطلاح رایج مصداق« ترک فعل» است.

 
سرویس ورزشی-

با توجه به وضعیت خاص کشور و دشمنی‌ها و شرارت‌هایی که درباره آن وجود دارد باید در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها « قوی» باشیم؛ از علم و دانشگاه گرفته تا فرهنگ و هنر‌، از پزشکی وبهداشت گرفته تا صنعت واقتصاد و بالاخره ورزش.
این مملکت دشمن و بدخواه دارد که در همه زمینه‌ها از جمله ورزش هم علیه این ملک و ملت دشمنی می‌کند. این واقعیتی است که کمتر کسی آن را انکار می‌کند. خوب، در برابر این واقعیت غیر قابل کتمان وظیفه و مسئولیت ما خاصه مسئولان مملکتی چیست؟ باید به دشمن التماس کنیم که دست از دشمنی با ما بردارد و به ما رحم کند؟ آیا این کار با عزت و شرف و غیرت و سایر خصلت‌های انسانی همخوانی دارد؟ آیا مطابق فرهنگ فتوت و اخلاق پهلوانی است؟
مسلما نیست، پس چه باید کرد؟ راهش همانی است که بالاتر عرض شد؛ قوی شدن! باید چنان در همه زمینه‌ها قوی شویم که هیچ بدخواه و شروری نتواند چشم بد به این مملکت داشته باشد. باید چنان اقتصاد قوی تدارک ببینیم که حربه تحریم و بایکوت کاملا ناکار آمد باشد.
باید در ورزش به جایگاهی برسیم که در میادین بین‌المللی دل مردم کشورمان شاد و هر برد ومدال و موفقیتی خار چشم دشمنان باشد. همه داریم توطئه‌های بدخواهان را در این روزها علیه شطرنج کشور می‌بینیم. همه شاهد هستیم که تیم عربستانی که بازی آخر مرحله غرب آسیا را به پرسپولیس باخت دارد به در و دیوار می‌زند که روی کاغذ موجبات صعود خود و سقوط نماینده فوتبال ایران را فراهم آورد.
 اینها واقعیاتی است که نمی‌توان انکار کرد. باید واقعیت‌ها را بشناسیم و برای مقابله با آن تاکتیک‌ها و روش‌های لازم را به کار ببندیم. باید در ورزش و در همه جا « قوی» شویم و راه قوی شدن هم« حرف زدن» و «شعار دادن» نیست. راه قوی شدن به کار بستن اصول قوی شدن و اولین اصل هم « شایسته‌سالاری» و سپردن کار دست کاردان و طرد و دفع عوضی آمده‌ها و فرصت‌طلب‌های آویزان از ورزش است.