kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

کشف ۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در سیستان‌وبلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از کشف ۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی این استان خبر داد.

سرتیپ احمد طاهری اظهار داشت: سیستان‌وبلوچستان دارای مرزهای وسیع و گسترده‌ای در جنوب شرق کشور است و روزانه خودروهای سبک و سنگین بی‌شماری از محورهای مواصلاتی استان عبور می‌کنند به همین جهت نظارت‌ها و کنترل‌های خود برای شناسایی و برخورد با قاچاقچیان کالا را بیش از گذشته کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا پلیس امنیت اقتصادی استان و رده‌های عملیاتی در شهرستان‌های ایرانشهر، نیمروز و کنارک با کنترل مسیرهای ارتباطی استان طی ۴۸ ساعت عملیات و در یک اقدام منسجم و هماهنگ چندین محموله کالای قاچاق که کارشناسان ارزش این محموله‌ها را ۶۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال برآورد کردند کشف و توقیف کردند. وی اظهار داشت: در این عملیات‌ها ۱۲۵ تن و ۲۴۰ کیلوگرم شیرخشک، ۷۵ تن ذرت و ۱۰ تن گندم قاچاق کشف شده است.  طاهری بیان کرد: در این رابطه ۱۰ دستگاه خودروی سنگین که اقدام به حمل کالای قاچاق می‌کردند در مسیرهای ارتباطی شناسایی و توقیف شدند.
وی با اشاره به شناسایی ۱۰ متخلف در این رابطه، با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در سیستان‌وبلوچستان از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی خبر داد.