kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند می‌شوند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، بازنشستگان از مزایای منطقه جنگی بهره‌مند می‌شوند.

علی‌اکبر بسطامی‌، اظهار داشت: قانون استفساریه بند‌(ج) ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه کشور که در مورد تسری مزایای مناطق عملیاتی و امنیتی به بازنشستگان است بررسی و با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد که‌ اشاره دارد به اینکه کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند.
بسطامی‌یادآور شد: اجرای این مصوبه عطف به گذشته نشد و کسانی که از شروع تا پایان جنگ تلاش‌های زیادی کردند مستثنی شدند و از مزایای آن بی‌بهره ماندند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین مجلس استفساریه‌ای تدوین و به شورای نگهبان ارسال کرد که شورای نگهبان این استفساریه را با این توضیح که آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند ج برنامه ششم توسعه، شاغلانی است که در طول دفاع مقدس از ۳۱ شهریور سال ۵۹ تا ۲۷ تیر سال ۶۷ مشغول به کار بودند که کمیسیون با بررسی و تصویب این مصوبه جواب داد.
بسطامی ‌اظهار داشت: استفساریه شامل همه افرادی که در بازه زمانی شروع جنگ تاکنون در مناطق جنگی مشغول کار هستند، می‌شود.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس این مصوبه، مزایای مناطق جنگی به تمامی افرادی که از اول تا پایان جنگ در مناطق جنگی مشغول فعالیت بودند و همچنین در حال حاضر بازنشسته شدند، تعلق می‌گیرد.