kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

اخبار کوتاه اجتماعی


 
  توضیحات ثبت احوال درباره ثبت تاریخ ولادت‌ها در 9/9/99
باشگاه خبرنگاران جوان- سخنگوی سازمان ثبت احوال با‌اشاره به توضیحاتی که روز سه‌شنبه درباره ثبت ولادت‌ها در تاریخ ۹ آذر داده بود، گفت: تنها تاریخ صدور شناسنامه می‌تواند در این روز ثبت شود نه تاریخ تولد و فکر می‌کنم بعضی‌ها این موضوع را ‌اشتباه متوجه شدند. ابوترابی افزود: والدین ۱۵ روز از زمان تولد نوزاد مهلت دارند تا برای گرفتن شناسنامه خود اقدام کنند، اگر مادر و پدری در تاریخ ۴ و ۵ آذر هم مراجعه کنند تاریخ صدور شناسنامه به دلخواه آنان در آن تاریخ ثبت خواهد شد.
هیچ وجهی برای استفاده از داروهای کرونا در ایران
دریافت نشده است
ایرنا- وزیر بهداشت گفت: در طول مدت بیماری کووید۱۹ اولا،هیچ دارویی که همزمان در کشورهای دیگر همچون آمریکا، اروپا و آسیا مصرف نشود، در کشورمان برای تست روی بیماران، مصرف نشده است. ثانیا، هر گونه وجهی جهت موارد فوق‌الذکر به هیچ کس در جمهوری اسلامی ایران پرداخت نشده است.
تأثیر سوابق تحصیلی سال آخر دانش‌آموزان در کنکور
۶۰ درصد می‌شود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 139 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره کنکور تصویب شد حداقل ۶۰ درصد به سابقه تحصیلی و عمق یادگیری این امر تخصیص داده می‌شود، آزمون تخصصی که همان آزمون سراسری کنکور است نیز ۴۰ درصد نقش خواهد داشت.منصور کبگانیان افزود: این سیاست‌ها مربوط به کنکور سال ۱۴۰۰ نمی‌شود و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت موظف هستند به تدریج زیرساخت‌های لازم را برای پیاده کردن سیاست‌های مذکور فراهم کنند.
اعلام 2 شماره تلفن برای گزارش تخلفات بهداشتی و صنفی در طرح محدودیت‌های کرونایی
فارس- مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: مردم درخصوص مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشاغل سطح یک می‌توانند این تخلفات را به سامانه 190 اطلاع دهند تا رسیدگی از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد. مردم می‌توانند برای سایر مشاغل شهرهای قرمز که ممنوعیت فعالیت دارند اما به فعالیت خود ادامه می‌دهند، با شماره تماس 124 وزارت صنعت و معدن تماس بگیرند تا به تخلفات رسیدگی شود.
راه‌اندازی سامانه استرداد اموال مکشوفه
در پایگاه اینترنتی پلیس
فارس- رئیس‌پلیس آگاهی ناجا با‌اشاره به اینکه سامانه‌ای برای استرداد اموال مکشوفه در بستر تارنمای پلیس (www.police.ir) راه‌اندازی شده تا هموطنان به راحتی بتوانند اموال خود را شناسایی و نسبت به تحویل آن اقدام کنند از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت‌های خشن در24 استان کشور خبر داد.
ضرورت باز‌سازی ۷۰ درصدی ناوگان درون شهری
خبرگزاری صدا و سیما- معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ناوگان درون شهری کشور نیاز به باز‌سازی ۷۰ درصدی دارد و در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده هم تقویت سیستم حمل‌ونقل به صورت ویژه دیده خواهد شد.