kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
مخالفت شورای شهرتهران با گران کردن بلیت مترو و اتوبوس

خسارت مالی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را دولت و شهرداری باید جبران کنند نه مردم

رئیس‌شورای شهر تهران با بیان اینکه موافق افزایش نرخ کرایه مترو و اتوبوس در شرایط کنونی نیستم، اظهار داشت: خسارت مالی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را باید دولت و شهرداری بپردازند.

محسن‌هاشمی،‌ درباره موضوع افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، به خبرگزاری فارس گفت: هنوز طرح یا لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر ارائه نشده است که اعضای شورا بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.
هاشمی افزود: به نظرم، کسی در شورای شهر موافق افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل نیست و شهروندان نگران نباشند.
وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از کرونا دچار آسیب‌های زیادی شده ولی جبران این مشکلات مالی باید توسط دولت و شهرداری انجام گیرد و اینکه موضوع افزایش نرخ در حال حاضر مطرح شود اقدام درستی نیست.
رئیس‌شورای شهر تهران تأکید کرد: بنده نیز به هیچ عنوان در شرایط کنونی موافق افزایش نرخ کرایه‌‌های مترو و اتوبوس نیستم. گفتنی است، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران روز سه شنبه اعلام کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو 15هزار تومان است که یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته شود. سیدمناف‌هاشمی افزود: ما نمی‌گوییم مردم 15 هزار تومان بدهند اما می‌توان 5 هزار تومان از آنها گرفت.
مخالفت شورای شهر
با افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس
در همین زمینه سخنگوی شورای شهر تهران با‌اشاره به اینکه مرجع تصویب قیمت بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی، شوراى شهراست، گفت: شورا اخیرا با افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس مخالفت کرد. علی اعطا در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به صحبت‌های مناف‌هاشمی، معاون شهردار تهران درباره نرخ واقعی بلیت مترو و اتوبوس نوشت: «در تنگناها و فشارهای اقتصادی بی‌سابقه امروز، باید با تأمل بیشتر با مردم سخن گفت.پیشنهاد افزایش قیمت بلیت مترو تا ٥ هزار تومان از زبان یکی از مسئولین، تیتر بسیاری از رسانه‌ها شده است.فراموش نکنیم که مرجع تصویب قیمت حمل‌ونقل عمومی، پارلمان شهرى متشکل از نمایندگان مردم درشوراى شهر است. همان شورایی که اخیرا با افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس مخالفت کرد.»
وی خاطرنشان کرد: در صحن، در مخالفت با افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی صحبت کرده بودم.