kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
در سومین دادگاه قانون احیا شده جرم سیاسی

«حسام‌الدین آشنا» در اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شد

«حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهور در سومین دادگاه قانون احیا شده جرم سیاسی در دو مورد اتهام نشر اکاذیب با رای هیئت منصفه مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، سخنگوی هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به یک پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و اظهار داشت: در تاریخ دوم آذرماه ۹۹، پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیئت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.
احمد مومنی‌راد افزود: پس از تفهیم اتهام، حسام‌الدین آشنا به‌عنوان متهم جرم سیاسی بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دفاعیات خود را شرح داد.
مومنی‌راد اظهار داشت: هیئت منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء حسام‌الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.
گفتنی است، در دوره تحول قوه قضائیه، اجرایی شدن قانون جرم سیاسی برای اولین‌بار پس از انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه کلید خورد که پس از دادگاه زاکانی و نعمت احمدی، دیروز سومین دادگاه جرم سیاسی با حضور هیئت منصفه برگزار ‌شد.