kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ شد

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن‌زاده با حکم سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ منصوب شد.

 

آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری، کشوری و استان تهران برگزار شد.
به گزارش فارس، در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی در مدت تصدی مسئولیت، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله(ص) منصوب شد.
سردار حسن زاده پیش از این مسئولیت فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران را بر عهده داشت؛ فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در کارنامه سردار حسن زاده قرار دارد.
تفکر بسیج تا آمریکای لاتین و آفریقا
 پیش رفته است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ که در ستاد فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در اینگونه مراسمات و مجالس معنوی که سرشار از روح و ریحان و رحمت الهی است؛ باید از نام مبارکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی که همه عزت و سرافرازی و استقلال و افتخار کشور عزیز ایران و ملت‌های مسلمان مدیون مجاهدت‌های بزرگ و تاثیرات شگفت انگیز شخصیت فکری او است، یاد کنیم.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) با معجزه ذهنی خود بسیج را بر روی زمین به یک حقیقت متعالی تبدیل کرد و به اراده الهی این شجره طیبه را در سرزمین ایمان و اعتقاد و باورهای همه مردم کاشت؛ بسیج شجره مبارکه است که ریشه آن در ایمان مردم است و شاخسارهای آن در عالم معنا سیر می‌کند.
وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که بعد از امام خمینی(ره) پرچم این پدیده مبارک را بر دست گرفت آن را به بلوغ و کفایت رساند؛ به شکلی که امروز می‌توان گفت فرمول حل تمامی مسائل انقلاب و نظام بسیج است، امروز بسیج یک حقیقت جاری بر روی زمین است و قرآن در فرازهای زیبایی رخساره دل انگیز بسیج را ترسیم کرده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با‌اشاره به رویکرد معنویت محور و خالصانه بسیج در خدمت به مردم، تصریح کرد: بسیجیانی که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد در واقع مجاهدان راه خدا هستند که در مسیر الهی با آبروی خود معامله می‌کنند و این‌ها از ملامت دیگران واهمه ندارند و تنها در راه خدا به بندگان خدمت می‌کنند.
سرلشکر سلامی بیان داشت: تاریخ در طول ۴۱ سال گذشته اثبات کرده است که بسیج همواره فرشته نجات ملت در هر سختی به ظاهر غیر قابل عبوری بوده است؛ تفکری است که بن‌بست‌ها را می‌شکند و برای جهاد در راه خدا راه‌ها را می‌گشاید، بسیج بر غیرممکن‌ها غلبه می‌کند و معادله سیطره بر کفار را تنظیم می‌کند.
وی گفت: بسیج در همه مخاطرات در قلب خطر برای ملت همچون کوه آرامش است، بسیج موجب اعتماد به نفس ملت می‌باشد و بسیج بر اصل توکل پای بند است، بسیج دارای اندیشه جاری و سیال و پیش رونده است که محدود به جغرافیای خاصی نمی‌شود، امروز گفتمان بسیج در یمن، لبنان، سوریه و عراق تکثیر شده است و تا آمریکای لاتین و قسمت‌هایی از آفریقا پیش رفته است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با‌اشاره به خدمات بی‌شائبه بسیج در مواقع بحرانی، خاطرنشان کرد: امروز بسیج نقطه اتکا، اعتماد و آرامش درونی مردم است چراکه در زمان‌های بحرانی همچون سیل، زلزله، بیماری و تنگدستی این بسیج است که در همه این بحران‌ها در میان مردم حضوری شایسته دارد و خدمت می‌کند و همین عامل شکست ناپذیری ما است.
سرلشکر سلامی گفت: سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) که به نام این پیامبر عظیم‌الشأن مزین است، امروز به واسطه شهدایی که تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، در تراز این نام مبارک تجلی پیدا کرده و گرامی می‌داریم یاد شهدایی را که هیچگاه اجازه ندادند دشمن بر ما مسلط شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه در دنیا این قاعده ظالمانه حاکم است که هر ملت ضعیفی محکوم به ذلت است و هیچ ملتی نیست که دشمن در عمق سرزمینش نفوذ کند و این ملت ذلیل نشود؛ لذا برای عزیز بودن باید قوی بود چراکه ضعف نقطه تسلیم است و قدرت و قوت عامل اقتدار عزت و سربلندی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ما برای اینکه بتوانیم در برابر این همه قدرت انباشته شده که برای تسلط بر جهان متراکم شده‌اند بایستیم، باید خطی از یک مقاومت گسترده و پایان ناپذیر در برابرشان ترسیم می‌کردیم تا بدین واسطه قدرت استکباری آنان را فرسوده کنیم و استخوان‌هایشان را پوک و اندیشه‌شان را باطل و آرزوهایشان را از بین ببریم.
سرلشکر سلامی افزود: این کار بزرگ به واسطه بسیج و‌اشاعه تفکر بسیجی انجام شد و اگر این توفیقات و پیروزی‌های مستمر به دست آمد، به واسطه همین تفکر بود و این مسئله نیز به برکت چند عامل تحقق یافته است که مهم‌ترین آن بهره‌گیری از رهبری حکیم با حکمت بالغه الهی، سنت‌شناس، خداشناس، وارسته و آراسته به فضایل، ژرف‌اندیش و دشمن‌شناس با روحی نافذ و کلامی طیب و عملی صالح بوده که سکان انقلاب اسلامی را بعد از امام امت در دست گرفته است.
رهبر روح تکثیر شونده در میان ملت است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هر ملتی که از نعمت رهبری حکیم، شجاع و مدبر برخوردار باشد هرگز شکست نخواهد خورد چرا که شخصیت هر ملتی بازتاب هویت رهبرش است، چراکه رهبر روح تکثیر شونده در میان ملت است. شخصیتی است که جامعه را در تراز تفکر و آرزو به اهداف والا می‌رساند.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: امروز وقتی که به‌جبهه مقابله با کفار می‌نگریم درمی‌یابیم که چقدر پیشانی این جبهه وسیع شده است هر کجا که مستکبران آمده‌اند، یاوران ولی امر در مقابلشان حاضر شدند و از حیثیت و ناموس مسلمانان بدون توجه به محدودیت‌های جغرافیایی دفاع کردند و همین وسعت و عرصه نبرد امروز عامل فرسایش و زوال دشمن شده است.
وی گفت: امروز آمریکا از نظر اقتصادی دچار مشکلات بزرگی شده و قدرت نظامی‌اش نیز فرسوده شده است چرا که یک مقاومت فرسایش‌گر توانمند، ظرف ۴۰ سال او را از قرارگاه راهبردی‌اش خارج کرده است و در میدان نبرد از نزدیک با او دست به‌گریبان شده و بارها او را شکست داده است و امروز نیز این قدرت فرسایشگر در برابرش با اقتدار ایستاده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز در حال تماشای این واقعیت شیرین هستیم که غرب در مغرب، غروب را تجربه می‌کند و آمریکا به عنوان نماد قدرت غرب در حال تجربه زوال خورشید عمرش است و این واقعیت انکارناپذیر است.