kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد

ساماندهی ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در نقاط مختلف کشور ساماندهی شده که ۱۲ هزار گروه آن امسال برای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی تشکیل شده‌اند.

سرتیپ محمد زهرایی، در نشست کارگروه بسیج سازندگی و بهره‌برداری از ۱۸۱ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی استان مرکزی، افزود: فرهنگ‌سازی گفتمان جهادی در لایه‌های مختلف کشور هدف اصلی فعالیت گروه‌های سازندگی است.
وی ادامه داد: تشکیل جبهه جهادی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی چشم‌انداز سازمان بسیج سازندگی است و با سازماندهی گروه‌های جهادی باانگیزه و بانشاط گام بلندی در محرومیت‌زدایی در نقاط کشور برداشته می‌شود.
رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: این نهاد انقلابی در فرآیند خدمات‌رسانی، ۴۳ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و همچنان با الگوی هشت سال دفاع مقدس در جهت اعتلای اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.
سردار زهرایی بیان کرد: اجرای طرح شهید سردار سلیمانی، نهضت سراسری کمک مومنانه و تلاش برای تحقق جهش تولید سه هدف اصلی بسیج سازندگی در سال جاری است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این اهداف تدوین شده است.
سرتیپ محسن کریمی افزود: در مجموع ۲۱ هزار جهادگر در قالب یک‌هزار و ۱۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده‌اند که با هدف محرومیت‌زدایی در این استان فعالیت می‌کنند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: ساخت مسکن محرومان، اجرای خطوط انتقال آب، لایروبی قنوات، لوله‌گذاری، ساخت پل، مرمت مدارس، تکمیل مساجد، ساخت خانه‌های عالم، ساخت استخرهای ذخیره آب از مهم‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان مرکزی در یک سال گذشته است.
وی افزود: توزیع یک‌هزار و ۱۰۰ بسته جهیزیه، توزیع یکصد و ۹۰ هزار بسته معیشتی به آسیب‌دیدگان کرونا، خدمت‌رسانی به پنج استان سیل‌زده از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در طول یک سال گذشته است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: ۱۸۱ طرح محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال نیز به مناسبت هفته بسیج در نقاط مختلف استان بهره‌برداری می‌شود.