kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
دریادار تنگسیری:

بُرد پهپاد‌های رزمی، شناسایی و تهاجمی ندسا فراتر از هزار کیلومتر است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منتظر شناور‌های فراساحلی (اقیانوس‌پیما) و الحاقات بعدی ما باشید. شناور‌های خیلی پیشرفته‌تری که تعدادی در خلیج فارس و بخشی فراتر از خلیج فارس در اقیانوس‌ها به‌کار گرفته می‌شود. در آینده از آنها رونمایی خواهد شد.

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با میزان تأکید کرد: تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم؛ ما تا سر حد جان ایستاده‌ایم و نمی‌ترسیم؛ خداوند در سوره انفال در قرآن می‌فرماید؛ هیچ‌گاه به دشمن پشت نکنید؛ زیرا با یک مرگ ذلیلانه می‌میرید؛ کسانی سرافرازند که در مقابل غیر خدا سربلند ایستاده باشند.
وی اظهار داشت: حدود دو ماه قبل ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه الحاق شد که بخشی از آن را وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و بخشی را هم شرکت‌های دانش‌بنیان و بخشی را هم خود نیروی دریایی سپاه در حدی که مجوز دارد، می‌سازد. پهپاد‌های ما رزمی و شناسایی و تهاجمی با بُرد‌های مختلف و فراتر از هزار کیلومتر هستند.
دریادار تنگسیری گفت: پهپاد ویتول(VTOL)؛ عمود پرواز و کروز پرواز است؛ ساختار ترکیبی با برخورداری از موتور الکترونیک و بنزینی از پهپاد‌های جدید ماست، این تولیدات دفاعی زمانی به دست جوانان متخصص ما ساخته شد که در تحریم بودیم.
وی خاطرنشان کرد: منتظر شناور‌های فراساحلی (اقیانوس‌پیما) و الحاقات بعدی ما باشید. شناور‌های خیلی پیشرفته‌تری که تعدادی در خلیج فارس و بخشی فراتر از خلیج فارس در اقیانوس‌ها به کار گرفته می‌شود. در آینده از آنها رونمایی خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تهدید را با تهدید و امنیت را با امنیت جواب می‌دهیم و برای ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست که کشتی‌های باری، نفتکش و حتی کشتی‌های ماهیگیری ما مورد تعرض قرار گیرند.
وی اظهار داشت: در خلیج فارس موجوداتی هستند که خوراک ماهی‌های بزرگ هستند؛ با تور‌های اسرائیلی توسط قاچاقچیان به عنوان مزدوران دشمن برای خالی کردن سواحل ایران از ماهی، این موجودات را صید می‌کردند؛ تنها با این هدف که به ایران ضربه بزنند و هدف، خشکاندن ریشه ماهی در سواحل ما بوده است و با اینها برخورد کردیم؛ مرجان‌های کف آب وقتی کنده می‌شوند، سرعت آب زیاد می‌شود و اینها با تور‌های اسرائیلی این مرجان‌ها را از بین می‌برند تا چنین مشکلی بر‌ای ایران پیش بیاید.
دریادار تنگسیری گفت: متأسفانه کسانی در داخل به‌عنوان سوءاستفاده‌گران، خارجی‌ها را وارد صیدگاه‌های اصلی ما کرده بودند؛ با حکم قضایی برخورد جانانه‌ای با این کشتی‌ها داشتیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره خدمت‌رسانی این نیرو در مقابله با کرونا، با بیان اینکه پیرو دستور فرمانده کل سپاه، قرارگاه مرکزی ایجاد شد، ادامه داد: به‌طور مثال نیروی دریایی سپاه در این رابطه دو قرارگاه در هرمزگان و بوشهر دارد و در این رابطه گندزدایی را شروع کردیم؛ پنج بیمارستان در کنار سه بیمارستان صحرایی در رشت و بندرعباس و در برازجان ایجاد کردیم. بیمارستان امام رضا(ع) در چالوس به همراه یک نقاهتگاه ۱۵۰ تختخوابی را در اختیار کرونایی‌ها قرار دادیم؛ نقاحتگاه‌های ما مجهز بودند ولی از آن استقبال نشد؛ نقاهتگاه در چالوس، شیراز و مازندران ایجاد کردیم و در اختیار مردم قرار گرفت. تقسیم کاری در این نیرو انجام دادیم و در نقاط کمتر توسعه‌یافته مثل بشاگرد حضور پیدا کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی در نیروی دریایی در استان‌های بوشهر و هرمزگان اقدامات لازم انجام شد. به‌طوری که در استان بوشهر ۵۰۰ خانه و در بشاگرد استان هرمزگان ۱۸۰ خانه را به محرومین و مستضعفین واگذار کردیم.
دریادار تنگسیری با بیان اینکه در بحث سیل خوزستان بسیج دریایی که با استعداد و دارای نیرو‌های اهل سنت و تشیع است وارد عمل شدند، گفت: در اولین سیل در استان خوزستان بیش از ۳۰۰ شناور را به آن منطقه ارسال کردیم و از این تعداد حدود ۱۸۰ بسیجی اهل سنت بودند. ۳ قرارگاه طی حدود ۲ ماه در استان خوزستان احداث کردیم که کمک خوبی در مدیریت و مهار سیل بود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سیل سال گذشته در استان هرمزگان نیز پاسداران ما با همان همت و تلاش در کنار برادران اهل سنت در شرق جاسک حاضر شدند، ابراز داشت: خانواده‌های اهل سنت وقتی دیدند سردار سلامی که آن زمان جانشین فرمانده سپاه بودند با اخلاص پای کار آمد، انصافا نیرو‌های ما را از خود می‌دانستند. ما نیز هر آنچه در توان داشتیم به افراد سیل‌زده کمک کردیم. در سیل سال گذشته استان هرمزگان ۵۰ شناور مردم را بازسازی کردیم. هر شناور ۵۰ میلیون هزینه دربر داشت و این‌گونه حمایت‌ها اکنون در قالب کمک‌های مؤمنانه ادامه دارد.