kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد

تعویق وصول مالیات مشاغل و‌ اشخاص حقیقی تا 10 بهمن

معاون سازمان امور مالیاتی از متوقف شدن وصول مالیات صاحبان مشاغل و‌ اشخاص حقیقی تا ۱۰ بهمن ماه خبر داد.

محمود علیزاده در گفت‌وگویی تلویزیونی با‌ اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان امور مالیاتی در مورد اخذ مالیات از مودیان، اظهار داشت: به این تصمیم رسیدیم که دریافت مالیات از بدهکاران مالیاتی که بدهی آنها قطعی شده و از طریق مکانیزم اجرایی باید وصول می‌شد تا تاریخ ۱۰ بهمن ۹۹ برای صاحبان مشاغل کسب و کار و‌ اشخاص حقیقی به تعویق بیفتد.
وی ادامه داد: مالیاتی که وصول می‌شود مالیات بر درآمد است. وقتی بنگاهی در هر شرایطی درآمد داشته باشد مشمول مالیات بوده و این موضوع در راستای عدالت افقی خواهد بود اگر درآمد نداشته باشد نیز مشمول مالیات نمی‌شود.
به گزارش مهر، همچنین نجفی‌منش؛ رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران گفت: تعویق پرداخت حق بیمه و مالیات شرکت‌ها از سوی دولت می‌تواند یکی از مهم‌ترین اقدامات حمایتی در دوران کرونا باشد که به‌خصوص باید در قبال بنگاه‌های کوچک و متوسط به کار گرفته شود.
وی افزود: در حال حاضر کارفرماها با توجه به مشکلات ناشی از کرونا و تورم مایل هستند که به نیروهای کار خود کمک کنند اما به‌محض اینکه کارفرمایی 10 درصد حقوقی را افزایش دهد یا به نحو دیگری بخواهد نیروی کار خود را راضی نگه دارد، باید از آن‌طرف ۴۰ درصد به سازمان مالیات و وزارت کار و. .. بپردازد و همین موضوع باعث می‌شود تا کارفرماها از بیم مواجهه با دولت و پرداخت حق بیمه و مالیات اقدامی نکنند. گفتنی است، در موج اول کرونا هم پرداخت مالیات تا شهریورماه به تعویق افتاد.