kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟(اخبار ادبی و هنری)

دومین بخش از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همزمان با هفته بسیج آغاز شد.



آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، صبح شنبه یکم آذرماه با اتخاذ تدابیر بهداشتی و با حضور محدود و حداقلی میهمانان و ادای احترام به مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی، در جوار مزار آن شهید بزرگوار برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، سردار حسین معروفی؛ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با‌اشاره به ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: انقلاب اسلامی برهه‌ای که نیاز به عمار داشت، شهید حاج ‌قاسم سلیمانی در نقش عمار ظاهر و صدای رسای انقلاب اسلامی شد.
وی تأکید کرد: فرهنگ بسیجی در حاج قاسم سلیمانی نهادینه شده بود و به همین دلیل او در ارائه خدمات به اسلام و مسلمانان مظلوم، هرگز نگاه سیاسی، مذهبی و قومیتی نداشت.
معروفی با‌اشاره به برگزاری بخش «سیدالشهدای مقاومت» در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصریح کرد: دشمن به دنبال از بین بردن مقاومت و در گام بعدی جهاد و در نهایت فرهنگ شهادت در ایران اسلامی است چراکه اگر این سه از بین بروند، کشور خودبخود تسخیر می‌شود.
وی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یک جشنواره فیلم و فرهنگی ساده نیست بلکه جشنواره‌ای است که آرمان و عظمت یک ملت و انقلاب را به تصویر می‌کشد. این جشنواره باید مستمر باشد چراکه آرمان‌های انقلاب را زنده نگه می‌دارد.
در ادامه این مراسم، محمدرضا علیزاده احمدآبادی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با ‌اشاره به نقش هنر در فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ مقاومت و بسیج در جامعه، گفت: هنر قطعاً مهم‌ترین ابزار و ظرفیت برای فرهنگسازی در جامعه است.
سپس مهدی عظیمی میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: مفتخریم که این رویداد فرهنگی را با ادای احترام به روح بلند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهیدی عزیز، انسانی کامل و روحی بلند افتتاح می‌کنیم.
دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه کرد: من از جانب سینماگران مقاومت و انقلاب و دفاع‌مقدس و بیش از ده هزار نفری که از ۱۳۵ کشور در بخش‌های مختلف این جشنواره ثبت‌نام کردند و از جانب اهالی سینمای کشور و همه افرادی که دلشان برای شهید سلیمانی می‌تپد، عرض می‌کنم که ما خدمتگزار راه شهدا هستیم.
عظیمی تاکید کرد: یکی از اتفاقات بزرگ هر ساله در کشور، رزمایش‌های بزرگ نظامی است که سپاه و ارتش برگزار می‌کنند. همه این‌ها لازم است اما رزمایش فرهنگی هم باید انجام شود. امروزه باید رزمایش جهانی سینمای مقاومت برگزار شود، سینمایی که در آن جشنواره فیلم مقاومت توانست 10 هزار اثر را در خود جا دهد.
در پایان این مراسم از برگزیده استانی بخش مستند، امیر پذیرفته برای «دلندروا» و در بخش فیلمنامه معصومه سابقی‌نو برای «حقیقت راه »تقدیر شد.
گفتنی است، آثار برگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به طور برخط، در برخی از سامانه‌های مجازی، از دیروز تا هفتم آذر نمایش داده می‌شوند.