kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱

سردار دهقان: ایران درباره نیروی دفاعی خود مذاکره نمی‌کند

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ‌کس درباره قدرت نظامی خود وارد مذاکره نخواهد شد.



سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی در مصاحبه با آسوشیتدپرس درخصوص برخی گزارش‌های ادعایی رسانه‌های غربی درخصوص تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی گفت: ما از بحران استقبال نمی‌کنیم، ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم و به دنبال شروع جنگ نیستیم اما به دنبال مذاکره برای مذاکره هم نیستیم.
دهقان با‌اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر شروطی که آمریکا قصد دارد برای مذاکره با ایران تعیین کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره نیروی دفاعی خود مذاکره نخواهد کرد... با هیچ کس و تحت هیچ شرایطی. موشک‌های ما نمادی از ظرفیت عظیم کارشناسان، جوانان و مراکز صنعتی ماست.
یک درگیری محدود
می‌تواند به جنگ تمام عیار تبدیل شود
وزیر دفاع پیشین کشورمان درخصوص گزارش اخیر نیویورک‌تایمز که مدعی شده بود، ترامپ قصد داشته در روزهای پایانی ریاست‌جمهوی خود، علیه ایران اقدام نظامی صورت دهد، هشدار داد و گفت: یک درگیری محدود و تاکتیکی می‌تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. قطعاً ایالات متحده، منطقه و جهان تاب ایستادگی در مقابل چنین بحران گسترده و جامعی را نخواهند آورد.
سردار دهقان درخصوص بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران تأکید کرد که این بازرسی‌ها تا زمانیکه بازرسان آژانس «جاسوس» نباشند، باید ادامه داشته باشد.
سردار دهقان حادثه تیرماه در تأسیسات نطنز را بعنوان یک «خرابکاری صنعتی» توصیف کرد و گفت: آن‌هایی که وظیفه نصب برخی دستگاهها را داشتند، احتمالاً تغییراتی ایجاد کرده‌اند که به انفجار منجر شد.
سردار دهقان با‌اشاره به توافقات اخیر برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با اسرائیل تأکید کرد که افزایش حضور رژیم صهیونیستی در غرب آسیا می‌تواند به یک «اشتباه راهبردی» منجر شود.
وی گفت: در حقیقت اسرائیل با‌اشتباهات راهبردی که انجام می‌دهد، جبهه گسترده‌ای را فراهم می‌کند که بر علیه خودش به کار گرفته خواهد شد. دقت کنید اسرائیل امروز با بحران هویت مواجه شده است و توجیه خود در جوانان اسرائیلی و یهودی را از دست رفته می‌بیند. روحیه تجاوز،‌اشغال‌گری و آدم‌کشی که شاخصه‌های اصلی رژیم صهیونیستی است، امروز پذیرش ندارد.
دهقان افزود: فقط تصور کنید که هر اسرائیلی در هر پایگاه نظامی می‌تواند هدف گروههای مخالف اسرائیل قرار گیرد.
سردار دهقان در ادامه تأکید کرد که جمهوری اسلامی خواستار اخراج تمامی نیروهای آمریکایی از منطقه بعنوان انتقام به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرماند قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
انتقام ما اخراج آمریکایی‌ها
از منطقه است
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی از سوی آمریکایی‌ها و چگونگی انتقام ایران از آمریکا اظهار داشت: موضع رسمی ما در مورد شهادت حاج قاسم پس از شهادت ایشان مطرح شد و خود من مصاحبه‌ای داشتم و آن را بیان کردم. مقام معظم رهبری هم پس از عین‌الاسد رسماً اعلام کردند که این یک سیلی محکم اولیه بود و انتقام سخت خروج آمریکایی‌ها از منطقه است. ما فکر می‌کنیم دفع شر، پاسخ به شهادت شهید سلیمانی است. در حقیقت باید شر آمریکایی‌ها از منطقه و همه جاهایی که حضور دارند، کم کرد چرا که وجودشان شرآفرین است و باعث ایجاد ناامنی می‌شود.
وی افزود: ما اعلام رسمی کردیم که انتقام ما اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است. قاعدتاً این موضوع توسط کشورهای منطقه که عناصر تعیین‌کننده‌ای دارند، دنبال می‌شود.