kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

قرارگاه خاتم پروژه تونل گردنه الماس خلخال را اجرا می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگاه خاتم سپاه پروژه احداث تونل گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال- اسالم را اجرا می‌کند.

 

سیدغنی نظری خانقاه روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در نشست نمایندگان و مسئولان استان اردبیل با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) موضوع احداث تونل با هدف حذف گردنه خطرناک الماس در جاده ارتباطی همیشه برف و مه‌گیر الماس طرح و مسئولان این قرارگاه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه بزرگ و حیاتی منطقه اعلام آمادگی کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس مفاد تفاهم‌نامه منعقده بین استانداری اردبیل و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی استان عملیات اجرایی تونل الماس و بهره‌برداری از معادن پهنه خلخال به قرارگاه مذکور واگذار شد.
نظری گفت: احداث تونل در گردنه صعب‌العبور الماس یکی از مطالبات و نیازهای اصلی مردم این منطقه است که امروزه به مطالبه عمومی ملی و استانی تبدیل شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آقای نوبخت هیچ توجهی به منطقه خلخال و کوثر در تقسیم عادلانه بودجه ندارد.
وی اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه هرآنچه که به مردم خلخال و کوثر درخصوص پروژه عمرانی حیاتی منطقه قول داده بود، عمل نکرده است.
وی با‌ اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر به‌تدریج در حال مهاجرت از محل زندگی خود هستند، افزود: بسیاری مناطق روستایی و شهری در حال کاهش آماری از بعد خانوار و منابع انسانی است که این امر نیز برای منطقه بسیار نگران‌کننده می‌باشد.
او نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم وجود واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در منطقه جنوب استان اردبیل و افزایش بیکاری را از عوامل اصلی افزایش مهاجرت ذکر کرد.