kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

برگزاری دومین یادواره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم

دومین یادواره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین‌الدین با حضور برخی از مسئولان، خانواده شهیدان و یادگاران دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای علی‌ابن جعفر(ع) قم برگزار شد.

 

معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران گفت: دشمنان توهم اینكه انقلاب اسلامی سالگرد
40 سالگی خود را نمی‌بیند را به گور خواهند برد و همچون همیشه شكست می‌خورند.
سرتیپ علی فدوی، در یادواره سردار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و شش هزار شهید استان قم افزود: امسال در 22 بهمن، انقلاب اسلامی به تكیه‌گاهی بالاتر دست پیدا كرده و ادامه مسیر بالنده خود را با عزمی راسخ‌تر و سرعت بیشتر طی می‌كند.
وی با بیان اینكه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در دی ماه 96 و مرداد ماه سال جاری شكست سختی خورده‌اند، اظهار داشت: دشمنان در جبهه باطل با یكدیگر متحد شده و تلاش می‌كنند كه مردم را علیه نظام اسلامی به میدان بیاورند، اما ملت با بصیرت و همیشه در صحنه كشورمان، با وجود همه مشكلات معیشتی و گرانی‌ها در برابر آنها ایستادند.
معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: قدرت واقعی انقلاب اسلامی مجاهدان و ایثارگرانی هستند كه عاشقانه به پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و همه فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را نقش برآب می‌كنند.
وی با بیان اینكه دشمنان اعتراف كرده‌اند كه جمهوری اسلامی در موضع دفاع نیست و آمریكا و نوكران آنها باید توان بازدارندگی را در خودشان ایجاد كنند، گفت: وقتی قدرت ما به قدرت لایزال الهی اتصال پیدا می‌كند، هیچ قدرتی در جهان توان مقابله با ما را نخواهد داشت و وعده‌های الهی مبنی بر پیروزی و یاری مؤمنان تحقق می‌یابد.
فدوی با ‌اشاره به اینكه ملت غیور ایران اسلامی حتی جوانان و نوجوانان كشورمان بر عهد و پیمان خود با انقلاب و شهیدان ایستاده‌اند، افزود: روند عزت و سربلندی ما همچنان ادامه داشته و مردم چشم امید دشمنان به تهدید و تحریم را كور می‌كنند.
وی در پایان با بیان اینكه دشمنان ایران اسلامی پس از شكست‌های مفتضحانه از جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و یمن و سوریه، شیوه‌های جنگی خود را تغییر داده‌اند، تصریح كرد: برخی مسئولان اگر به فرمولی كه انقلاب اسلامی را در 40 سال گذشته سربلند كرده است، یعنی توكل به خداوند و عمل به تكلیف، قائل باشند در همه جبهه‌ها پیروز و سربلند خواهیم بود.
استان قم بیش از شش هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ استان قم همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.