kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
گزارش خبری تحلیلی کیهان

حمله موفق سایبری اسرائیل را خاموش کرد

بامداد جمعه مناطق وسیعی از سرزمین‌های اشغالی به دنبال یک حمله سایبری بزرگ و موفقیت‌آمیز در تاریکی محض فرو رفت. گفته می‌شود حتی برق‌های اضطراری و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز از کار افتاد.


سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی در انجام حملات سایبری، خود را «مدعی» می‌داند.در این بین واحد 8200 ارتش رژیم صهیونیستی همواره مدعی استفاده از بهترین روش‌های سایبری تهاجمی، بوده و خود را سرآمد می‌داند. در ماجرای آتش سوزی‌های اخیر در ایران و خرابکاری در تاسیسات نطنز و حتی برخی حوادث عادی در کشورمان، این رژیم به صورت غیر مستقیم خود را عامل این حملات معرفی و قدرت‌نمایی می‌کرد. اما این رژیم مدعی به قول «سید حسن نصرالله»، از تار عنکبوت سست‌تر است؛ نشان به آن نشان که بارها مورد حملات سایبری «موفق» گرفته است. خرداد ماه 99 وبسایت «هزاران شهروند» شرکت و سازمان‌ «اسرائیلی» هدف یک حمله سایبری موثر قرار گرفتند. کاربران به جای صفحه اصلی، ویدیوی «نابودی شهرهای اسرا‌ئیل» را مشاهده کردند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت، شرکت «یوپرس» در بیانیه‌ای اعلام کرده، این حمله کار هکرهای ایرانی بود.
تیرماه سال 99 نیز گروهی با نام «انتقامجویان سایبری» جزئیات یک «حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق اسرائیل» را همزمان با ساعت شهادت سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، منتشر کرد. در فیلمی که توسط این گروه منتشر شده، رسما مسئولیت حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق ۱۶ شهر رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو و حیفا برعهده گرفته شده است. این گروه اعلام کرده در این عملیات بزرگ و پیچیده سایبری موفق شده برق بسیاری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی را مورد حملات دقیق سایبری قرار‌داده و بسیاری از مناطق این ۱۶ شهر را دچار قطعی برق کند. در اردیبهشت همان سال نیز بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در جریان یک حمله سایبری دیگر شش تاسیسات آبی صهیونیست‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفت و اختلالات جدی در عملکرد پمپاژ آب ایجاد شد. صهیونیست‌ها اینجا نیز اعلام کردند، ایران پشت پرده این حملات سایبری قرار دارد.
«ناداو پادان»، یک مسئول ارشد امنیت شبکه در سرزمین‌های اشغالی نیز یکبار در آبان سال ۹۶ گفته بود ارتش این کشور روزانه با هزاران حمله سایبری رو به روست که بسیاری از آنها توسط ایران صورت می‌گیرد. یک گزارش جدید مرکز تحقیقات امنیت داخلی این رژیم نیز نشان داده که سامانه سایبری ایران قابل شناسایی نیست اما می‌توان تاکید کرد توان سایبری سپاه پاسداران ایران بسیار بالا و خطرناک بوده و ایران را می‌توان از کشورهای جدا پیشرفته در این زمینه دانست که توانسته ویروس‌های هجومی خود را برای متوقف کردن تاسیسات اسرائیل تقویت کند و ارتقا دهد.
حمله بزرگ
 اما بامداد دیروز بار دیگر اشغالگران فلسطین مورد حمله سایبری عجیب و دقیقی قرار گرفتند که این رژیم را در خاموشی بزرگی فرو برد. منابع خبری بامداد روز جمعه از «قطع گسترده برق در مناطق وسیعی» در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند هیچگونه اختلالی برای این قطعی گسترده اعلام نشده است! اما خبرهای زیادی منتشر شده که قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی از شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه از جمله مناطقی بوده‌اند که برق آنها قطع شد. در حالی که سایت شرکت برق رژیم صهیونیستی نیز از دسترس خارج شده برخی منابع خبری اعلام کردند این قطعی گسترده برق به دلیل حمله سایبری به شبکه برق رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
پایگاه خبری فلسطین الیوم هم گزارش داده «قطعی برق با این حجم گسترده باید ناشی از حادثه بسیار بزرگی باشد». در پی این قطعی برق، حتی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در مناطق گسترده‌ای در فلسطین اشغالی از کار افتادند. خط ارتباط اضطراری نیز در سرزمین‌های اشغالی کاملا قطع شد. رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شده قطعی برق به دلیل بروز اختلال در سامانه تولید برق بوده به همین دلیل اداره برق مجبور به قطع توزیع برق به مناطق گسترده‌ای کرده تا مانع از فروپاشی گسترده‌تر شبکه برق شود!
تا لحظه تنظیم این گزارش، گزارشی از خسارات احتمالی این حمله بزرگ سایبری به زیر ساخت‌های رژیم صهیونیستی منتشر نشده بود و به نظر نمی‌رسد صهیونیست‌ها در این باره، اطلاع‌رسانی کنند!