kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
یو اس‌ای تودی خبر داد

وحشت از جنگ داخلی در آمریکا مردم برای ذخیره سلاح و آذوقه هجوم آورده‌اند

روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» نیز طی گزارشی فضای عمومی حاکم بر ایالات آمریکا را به تصویر کشیده و نوشته مردم این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و از ترس بروز جنگ داخلی به ذخیره‌‌سازی گسترده مواد غذایی و اسلحه روی آورده‌اند.


سرویس خارجی-

5 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر زمان باقی نمانده است. بیش از 70 میلیون نفر تاکنون در این انتخابات به صورت حضوری و پستی رای داده‌اند. (انتخابات آمریکا طی یک پروسه نسبتا طولانی برگزار می‌شود). نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد ترامپ وضعیت خود تا حدودی بهبود بخشیده و به بایدن نزدیک می‌شود. در این بین اخبار و گزارش‌ها از نگرانی گسترده مردم این کشور از بروز آشوب و جنگ داخلی حکایت دارد. این بار روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تو دی» نوشته مردم آمریکا در حال ذخیره‌‌سازی اسلحه و مواد غذایی برای بعد از انتخابات هستند چون احتمال بروز جنگ داخلی را می‌دهند.
در گزارش این روزنامه می‌خوانیم: «برخی از آمریکایی ‌ها
در حال ذخیره آذوقه، دستمال توالت و سایر مواد غذایی هستند تا پس از انتخابات پناه گرفته و خود را از موج
هرج ‌و مرج و درگیری‌‌های احتمالی پس از آن در امان نگه‌ دارند. این افراد به دنبال آن هستند که یا در پناهگاه پناه گیرند یا به‌ صورت موقت به نواحی دورافتاده مهاجرت کنند تا اعتراض‌ها فروکش کند.
عده‌ای نیز مشغول خرید سلاح و مهمات هستند و آماده می‌شوند که پس از انتخابات و در صورت پیروزی نامزد رقیب، تابلوهای انتخاباتی را از حیاط خود برچیده و برچسب‌های حمایت از کاندیداها را از سپر ماشین خود بکنند».
«یو اس‌ای تودی» در ادامه به آمار و ارقام منتشر شده از سوی «اف بی‌آی» (پلیس فدرال آمریکا) اشاره کرده و می‌نویسد: «آمار اف بی‌آی نشان می‌دهد که فروشندگان سلاح فقط در ماه ژوئن(خرداد) بیش از 3 میلیون و 900 هزار بار پیشینه خریداران سلاح را بررسی کرده‌اند که این بیشترین رقم ثبت شده در یک ماه است. از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که تروریست‌‌های مسلح راست‌ گرا در صورت تأخیر در اعلام نتایج انتخابات یا نارضایتی از آن‌، به خیابان‌ها بریزند».
میلیون‌ها آمریکایی آموزش نظامی می‌بینند
 کانال 10 تلویزیون استرالیا نیز طی گزارشی از انتخابات آمریکا اعلام کرده: «میلیون‌ها آمریکایی در حال خرید اسلحه و فراگیری آموزش‌های نظامی هستند». به گفته این رسانه برخی از مردم در کنار ذخیره‌‌سازی مواد غذایی و اسلحه حتی ماسک و لباس‌های ضد حملات شیمیایی! نیز ذخیره کرده‌اند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. شبکه تلویزیونی
«بی بی‌سی» نیز فضای وحشت زده حاکم بر آمریکا را اینطور توصیف می‌کند: «در حالی که پرونده‌ها و شکایات زیادی درباره انتخابات پیش رو در آمریکا مطرح شده و هنوز نتایج آنها هم اعلام نشده است و بی‌تردید پرونده‌ها و شکایات بیشتری هم مطرح خواهند شد، یکی از قضات میشیگان حکم داده رای دهندگان می‌توانند در هنگام حضور در مراکز اخذ رای با اسلحه حاضر شوند. پیش از این یکی از مقامات دولت محلی در میشیگان اعلام کرده بود شهروندان حق ندارند در روز رای‌گیری با سلاح در مراکز اخذ رای حاضر بشوند». نشریه بلومبرگ نیز پیش از این اعلام کرده بود آمریکایی‌ها در آستانه انتخابات این کشور به طرز جنون‌آمیزی به خرید لباس و تجهیزات نظامی روی آورده‌اند.
 دومین شب آشوب‌ها در فیلادلفیا
از فیلادلفیا نیز خبر می‌رسد به دنبال قتل یک
سیاهپوست دیگر این شهر صحنه شدیدترین درگیری‌ها طی دو روز گذشته بوده است. چند صد نفر از اعضای گارد ملی پنسیلوانیا برای کمک به پلیس در شهر مستقر شده‌اند تا ناآرامی‌های داخلی را سرکوب کنند. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این آشوب‌ها حکایت از غارت گسترده فروشگاه‌ها دارد و مردم حتی به دستمال توالت نیز رحم نکرده‌اند. تصاویر رسانه‌های خبری، مردمی را نشان می‌دهد که وارد دو فروشگاه معروف شده و اجناس آن را خارج می‌کنند. هنوز گزارش دقیقی از آمار بازداشتی‌ها و زخمی‌ها اعلام نشده است. در روز اول آشوب‌ها 30 معترض دستگیر و 30 نیروی پلیس نیز زخمی
شده بودند.