kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
ادامه واکنش‌ها به خباثت فرانسه

جهان اسلام هتاکان به پیامبر(ص) را پشیمان خواهد کرد

موج گرایش به اسلام در اروپا، سردمداران تروریست غرب را آشفته ساخته است. هتک حرمت به ساحت خاتم انبیاء(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ناشی از وحشت آنها از همین واقعیت روشن است. جهان اسلام از اهانت رئیس‌جمهور بی‌شرم و حیای فرانسه داغدار است و هتاکان به پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را پشیمان خواهد کرد.


سرویس سیاسی ـ

واکنش‌ها به گستاخی و اسلام‌ستیزی ماکرون ادامه دارد. رئیس‌جمهور بی‌مایه فرانسه در حالی از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز علیه خاتم انبیاء، پیامبر رحمت و مهربانی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و محبوب و معشوق دل‌های مسلمانان جهان و احرار عالم حمایت کرد که داعیه آزادی بیان دارد! ماهیت اصلی ادعای مضحک آزادی بیان در فرانسه، آنجا واضح‌تر می‌شود که فرانسه، انکار هولوکاست را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد! ناگفته پیداست که تمدن غرب تا گلو در مشکلات لاینحل فرو رفته و به اعتراف متفکرانش، رو به افول و زوال است. ارزش‌های اخلاقی در غرب به انحطاط رفته است. خشونت، خودپرستی، خودکشی و احساس پوچی و ناامنی در آن رواج دارد. غرب علیرغم برخورداری از دانش پیشرفته، به دلیل طرد دین از صحنه زندگی و توسعه تک بعدی، نتوانسته است آرامش و اطمینان را مستقر کند و عدالت اجتماعی برقرار سازد. در همین حال، گرایش به اسلام در غرب روز به روز بیشتر می‌شود و اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی غرب از جمله رئیس‌جمهور هتاک فرانسه، ناشی از سراسیمگی و آشفتگی آنها از این واقعیت روشن است. جهان اسلام از هتک حرمت و اهانت رئیس‌جمهور بی‌شرم و حیای فرانسه داغدار است و هتاکان به پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را پشیمان خواهد کرد.
جامعه مدرسین: دولت‌های اسلامی فرانسه را تحریم کنند
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای در محکومیت این اهانت تصریح کرد: سخنان هتاکانه و جاهلانه رئیس‌جمهور فرانسه و اصرار این مقام فرانسوی بر ادامه اهانت و حرمت شکنی علیه ساحت منور و مکرم پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌) بار دیگر اوج نابخردی و عقب‌ماندگی مدعیان عقلانیت و اندیشه را آشکار کرد. این جسارت‌ها گرد و غباری بیش نیست و بر آستان خورشیدوار و نورانیت جاودان آن حضرت اثری نخواهد  داشت. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار مجدد نسبت به اباطیل و گزافه‌گویی‌های مقامات فرانسوی اعلام می‌دارد: جهان اسلام در مقابل هتاکی‌ها و جسارت‌ها علیه مقدسات اسلامی آرام نخواهد گرفت و هتاکان را پشیمان خواهد کرد. از نهاد‌های حقوقی جهان اسلام می‌خواهیم طرحی برای صیانت از ساحت قدسی انبیاء عظام  ارائه و تنظیم  کنند و همچنین دولت‌های اسلامی نیز تحریم سیاسی و اقتصادی و کاهش سطح روابط با هتاکان و ممنوع کردن فعالیتهای تجاری شرکت‌های فرانسوی را کلید بزنند و اجرایی کنند. از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی خواستاریم با جدیت تمام تا حصول محکومیت حقوقی و قضایی  مقامات فرانسوی  پیگیری کنند.
آیت‌الله نوری همدانی: مسلمانان جهان اهانت کنندگان را تحریم کنند
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌ای، اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(صلي‌الله‌عليه‌وآله) و قرآن كريم را موجب تأسف و تأثر عميق هر انسان آزاده و موحدي دانست و افزود: عده اي انسانهاي بي خرد و كج انديش بر اين باورند كه مي توانند با اهانت به اين مقدسات مسير حق و بيداري انسان‌ها را به نفع خود تغيير دهند، اما غافل از آن هستند ديگر اين نقشه‌هاي ترسيم‌شده در انديشكده‌هاي صهيونيستي جواب نخواهد داد و حقيقت ‌آشكار خواهد شد.
به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه تأکید کرد: مسلمانان در هر كجاي جهان هستند با وحدت و همبستگي خود اين جنايت را محكوم كنند و اين اهانت كنندگان را مورد تحريم قرار دهند. اينجانب ضمن محكوم كردن اين اهانت از مجامع بين المللي خصوصا كشورهاي اسلامي مي‌خواهم واكنش سريع نسبت به اين موضوع داشته باشند.
آیت‌الله جنتی: مدعیان یاوه‌گو
از کدام حقوق بشر دم می‌زنند؟
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان نیز در پی حمایت مجدد رئیس‌جمهور فرانسه از کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، با صدور بیانیه‌ای اقدام نابخردانه او را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در این بیانیه تصریح شده است: چگونه است که مدعیان فرهنگ و تمدن غربی و حامیان لیبرال دموکراسی که از حقوق بشر دم می‌زنند در چنین حوادثی خود را به خواب خرگوشی زده و از کنار حرمت شکنی و اهانت به پیامبری که «رحمهًْ‌للعالمین» و «منادی اخلاق انسانی» است و نژاد و قوم و قبیله در نزدش اهمیتی ندارد و قریب دو میلیارد انسان در سر تا سر گیتی از ایشان پیروی می‌کنند و پیروان حقیقی ادیان آسمانی وی را مورد تکریم و احترام می‌دانند به راحتی می‌گذرند؟ به‌راستی این مدعیان یاوه‌گو از کدام حقوق بشر دم می‌زنند؟
در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: چگونه است که در این کشور، رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغاتی برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی، مجاز و بلکه با وقاحت تمام، مورد حمایت هستند، اما اگر فرد یا رسانه‌ای بخواهد از جنایات رژیم صهیونیستی سخنی بگوید یا انتقادی کند مورد شدیدترین برخورد‌ها قرار می‌گیرد؟ این چه نوع آزادی بیانی است که اینان مدعی‌اش هستند؟ مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این اقدام سخیف رئیس‌جمهور فرانسه از سران کشور‌های اسلامی، عموم مسلمانان و پیروان راستین ادیان ابراهیمی می‌خواهد با اعلام انزجار نسبت به حرکت نابخردانه امانوئل ماکرون با اتحاد و انسجام در مقابل این قبیل جسارت‌ها به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام سکوت نکرده و آرام نگیرند تا دیگر شاهد چنین اعمال وقیحانه‌ای نباشیم ان‌شاءالله.
آیت‌الله آملی لاریجانی: اهانت‌کنندگان پشیمان می‌شوند
آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیش از درس خارج فقه خود، ضمن محکومیت هتاکی‌‌های بی‌منطق، غیرمعقول، سخیف و غیراخلاقی نشریه فرانسوی و همچنین حمایت‌‌های بی‌معنا و بی‌وجه ماکرون، بر همراهی مسلمانان جهان در مقابله با این اسلام‌ستیزی‌ها تاکید کرد.
به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی اظهار داشت: ما مطمئنیم که حق متعال نور خودش و نور تجلی اعظم خودش را همین‌طور بیش از پیش انتشار خواهد داد و نور حق، مخفی نمی‌ماند. این از سفاهت و حماقت آنهاست که گمان می‌کنند با این کارهای خلاف اخلاق و هتاکی‌ها می‌توانند حرمت نور بزرگ خداوند را مخدوش کنند و از آن سخیف‌تر حمایت سردمداران و حکام آنهاست. امثال آقای ماکرون باید بفهمند که با این کارهای حماقت‌آمیز و غیرمنطقی و رفتارهای غیراخلاقی نمی‌توانند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند.
آیت‌الله آملی لاریجانی تأکید کرد: جا دارد همه مسلمان‌‌ها در محکوم کردن این اعمال سخیف و هتاکانه متحد شوند و در مقام عمل اقداماتی بکنند که هتاکان را سر جای خودشان بنشانند. آقای ماکرون و اذنابش که دست به چنین اقدامات زشتی می‌زنند، مسلّم بدانند که عکس‌العمل جهان اسلام ساده نیست. اینکه عده‌ای از مسلمان‌‌ها در برخی از کشورها به صورت خودجوش کالاهای فرانسوی را تحریم کردند بسیار کار خوبی بود و امیدواریم که بقیه هم همین مسیر را تعقیب کنند و البته این تازه ضربه کوچکی است در مقابل آن چیزی که آنها باید دریافت کنند از رفتارهای ناصحیح و غیرعقلایی‌شان. ما مطمئن هستیم که آنها نهایتاً از این کارهای نابخردانه‌شان پشیمان خواهند شد.

به گزارش رسا، مدیریت حوزه‌های علمیه نیز طی بیانیه‌ای اقدام موهن رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرد. در این بیانیه که به امضای آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه رسیده، آمده است: شگفت‌آور است که مدعیان تمدن و رؤسای‌جمهور کشورهایی که صدها سال دستشان به غارت کشورهای شرق و خون میلیون‌ها انسان مظلوم الجزائری و آفریقایی و آسیایی آلوده است به خود اجازه می‌دهند که به بزرگ‌ترین پیامبر رحمت و تندیس اخلاق و حامل کتاب وحی الهی جسارت و اهانت نمایند. و کسانی که نَفَس آزادی‌خواهی ملل مظلوم را گرفتند با کمال بی‌شرمی نام این اهانت‌ها را آزادی بیان بنامند. شاید حکمت آن باشد که جامعه بشری احترام ادیان آسمانی و پیامبران الهی و کتب مقدس آنان توسط ملت مسلمان ایران را با این وقاحت و بی‌ادبی غرب پرادعا مقایسه کند و عمق ارزش‌های اخلاقی دین مبین اسلام بیشتر شناخته گردد. حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن لایحه ضداسلامی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت او از اهانت به قرآن و بزرگ‌ترین پیامبر الهی انتظار دارد که فرهیختگان، شخصیت‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی و دیگر ادیان آسمانی با اقدام عاجل و قاطع خویش راه را بر این آتش‌افروزان بسته و زمینه‌های ارتقای وحدت و تعامل سازنده ادیان ابراهیمی را در جهان فراهم نمایند.
سرلشکر باقری: دولتمردان فرانسه دست از بازی خطرناک توهین به پیامبر اسلام(ص) بردارند
سرلشکر محمد باقری، رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح نیز در اظهاراتی مواضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت او از انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را محکوم کرد.
به گزارش فارس، سرلشکر باقری اظهار داشت: اظهارات ضد حقوق بشری امانوئل ماکرون در حمایت از تداوم انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، که او آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم توصیف کرده است، بار دیگر ماهیت مدعیان دروغین حقوق بشری را عیان ساخت و نشان داد برخلاف قواعد و اصول بین‌المللی، آنها کمترین توجهی در احترام به ادیان الهی ندارند، به‌گونه‌ای که در هیچ‌یک از اسناد حقوقی و بین‌المللی نمی‌توان بهانه‌ای برای توهین به ادیان دیگر یافت.
وی تاکید کرد: حال جای تعجب است که دولت‎های غربی از جمله دولت فرانسه که گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش، ساخته و پرداخته‎ دست آنهاست و بویی از اسلام ناب محمدی را نبرده‌اند، می‎خواهند اقدامات وحشیانه‌ تروریستی را به دین رحمت، حکمت و عقلانیت، یعنی اسلام عزیز نسبت دهند.
رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح بار دیگر ضمن محکومیت اقدام دولت و رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای مسلمانان در این کشور، از نخبگان فکری و اندیشمندان جهان خواسته است، ضمن توصیه به حاکمان و دولتمردان فرانسه (که پشت ماسک‎های سیاسی، آشکارا به نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی و توهین به ادیان الهی می‌پردازند) از آنها بخواهند این بازی خطرناک را کنار بگذارند و بیش از این با عواطف، علایق و احساسات دینی ملت‌ها، به خصوص بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان بازی نکنند.
ارتش: غرب رو به اضمحلال
در حال دست و پا زدن است
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام موهن و سخیف نشریه شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام اسلام‌ستیزانه بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: این اقدامات و توهین‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تمدن نوین اسلامی می‌رود تا مرزهای معنویت و قلوب انسان‌های آزادی‌خواه جهان را درنوردد و اسلام‌ستیزی عامدانه و هدف‌دار ابولهب‌‏های زمان نیز کاری از پیش نخواهند برد و در نهایت این دستان توهین‌کنندگان به ساحت خاتم رسولان است که بریده خواهد شد و کاغذهای نشریات و انسان‏های توهین‌کننده هیزم آتشی خواهند شد که بانیان و حامیان اقدامات سخیف اخیر در آن خواهند سوخت. ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدامات سخیف و موهن، آن را نشانه‌ای از دست و پا زدن‌های غرب رو به اضمحلال و صهیونیسم رو به فروپاشی دانسته و هم‌پای دیگر آزادی‌خواهان جهان و مردم رشید و مسلمان ایران انزجار خود را از اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از آن اعلام می‌دارد و از مسلمانان جهان می‌خواهد تا در برابر جنایتکاران مستکبر عالم هم‏صدا و متحد شده تا سیل خروشان اتحادشان بنیان هر اسلام‌ستیزی را از بیخ و بُن برکَنَد و چهره واقعی دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) را به شیفتگان آنها نمایان سازد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص)، اسلام‌ستیزی را پروژه شکست خورده، اما شتاب دهنده به افول‌گریزناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: سردمداران نظام سلطه و صهیونیست که حامیان اصلی جریان‌های افراطی و تکفیری و تولید وحشت و خشونت در عالم هستند، قادر نخواهند بود غرب بحران زده و ضد بشریت را از باتلاق خودساخته رهایی بخشند و بی‌شک در آینده‌ای نه چندان دور فراتر از تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات میدانی، بایستی در انتظار دریافت پاسخ‌های درخور از امت اسلامی باشند.
سفیر فرانسه را اخراج کنید
بسیج دانشجویی ۳۰ دانشگاه تهران نیز طی نامه‌ای به وزیر خارجه ضمن انتقاد از انفعال و سکوت دولت در مقابل اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه، خواستار موضع‌گیری قاطع دولت و اخراج سفیر فرانسه از کشور شدند.
خفتی دیگر در کارنامه سیاه اسلام‌ستیزان
به گزارش ایکنا، شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: بی‌شک این اقدام دولت فرانسه و پرچمداران به اصطلاح آزادی بیان در دنیا‌ گریبان خودشان را خواهد گرفت و شعله‌های به وجود آمده از آتش خشم موحدان پایه‌های رو به افول تمدن پوشالی غرب را نابود خواهد ساخت. مسئولان این حرکت‌های ضد اسلامی در ذهن منحوس خود مپندارند که با این حرکات شنیع و سخیف خدشه‌ای به جایگاه والا و چهره نورانی نبی مکرم اسلام وارد خواهد شد، بلکه در شرایطی معکوس خفتی دیگر در کارنامه سیاه اسلام‌ستیزان ثبت خواهد گردید. شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت همچون گذشته و در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته مبارک وحدت با محکومیت شدید این اقدام موهن و حمایت جنایتکارانه دولت فرانسه از آن، از تمامی مسلمین جهان و ایران می‌خواهد با حفظ هوشیاری و آگاهی و با حفظ وحدت عملی، طراحان این توطئه‌های ضد اسلامی را ناکام گذارند.
آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ضعف‌های قانونی برای مجازات توهین‌کنندگان به ادیان الهی در جهان برطرف شود، گفت: سخنان توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) در واقع توهین به ساحت همه پیامبران ادیان الهی است و از سوی هیچ یک از پیروان ادیان مختلف قابل پذیرش نیست.
گفتنی است، تجمع مردمی در اعتراض به توهین سازمان‌یافته فرانسه به ساحت قدسی رسول‌الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، قرآن و ادیان الهی، امروز ساعت 16 مقابل سفارت فرانسه، واقع در خیابان نوفل لوشاتو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.