kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
با دستور رئیس‌جمهور

51 هزار واحد مسکن مهر و طرح ملی مسکن افتتاح شد

رئیس‌جمهور طی مراسمی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی را برای ساخت مسکن در قالب طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن در استان‌های مختلف کشور افتتاح کرد.

افتتاح 40 هزار و 180 واحد مسکن مهر در پردیس، افتتاح 11 هزار و 560 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان و بافت‌های فرسوده شهری، واگذاری زمین برای ساخت 135 هزار واحد به صورت گروهی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن از جمله طرح‌هایی بود که روز پنج‌شنبه (یکم آبان‌ماه) با دستور رئیس‌جمهور بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
 همچنین معرفی 253هزار و 500 واحد به واجدین شرایط به پروژه‌ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن در 31 استان کشور و شروع عملیات اجرایی ساخت 157هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی مسکن از دیگر طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی بود که در مجموع  با سرمایه‌گذاری 246هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای یک و نیم میلیون نفر در این مراسم افتتاح یا دستور اجرای آن از سوی رئیس‌جمهور صادر شد‌.
حجت‌الاسلام روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، «ساماندهی بافت‌های فرسوده» و «‌شهرک‌سازی» ‌را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن و شهرسازی دانست و اظهار داشت: طرح احیا، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به طور گسترده در این دولت پیگیری شد و این موضوع به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در بخش مسکن ادامه می‌یابد.
روحانی با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن درخور توجه است و وزیر راه و شهرسازی لازم است آمارهای مرتبط با این حوزه را ارائه کند، افزود:  از اینکه امروز 52 هزار واحد مسکونی را به بهره‌برداران عزیز تقدیم کردیم، بسیار خوشحالیم و امیدواریم این روند تا پایان دولت تداوم یابد.
 رئیس‌جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در بخش تولید مصالح ساختمانی و همچنین مهندسین کارآمد در حوزه مسکن، گفت: امیدوارم به کمک هم بتوانیم در این امر مهم که برای اقتصاد ما بسیار مهم است، گام ارزنده‌ای برداریم.
روحانی اظهار داشت: امسال که سال جهش تولید است، قطعا یک بخش مهم تولید ما مسکن است و مسکن می‌تواند یک تحول بزرگ هم در تولید و هم در مسئله اشتغال به وجود بیاورد.
گفتنی است افتتاح طرح‌های مسکن مهر توسط رئیس‌جمهور در حالی است که پروژه مسکن مهر از جمله طرح‌های مهم انبوه‌سازی بود که در اواخر دولت دهم کلید خورد و بسیاری را امیدوار به خانه‌دار شدن کرد. علاوه بر این بر بازار مسکن نیز  تاثیر مستقیمی نهاد و سبب‌ساز تعدیل قیمت‌ها شد. این پروژه البته برای قشر ضعیف جامعه تدارک دیده شده بود اما با کنترل تقاضا بر بازار اثرات مثبتی داشت. اما دولت روحانی رویکرد منفی را نسبت به این طرح ملی پیش گرفت تا جایی که عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی پروژه مسکن مهر را مزخرف نامید و در انتهای کار خود عنوان کرد که افتخار می‌کنم حتی یک مسکن مهر را هم افتتاح نکرده‌ام. حالا دولتمردان که با مسکن مهر مخالف بودند این طرح را به عنوان یکی از طرح‌های خدماتی خود معرفی می‌کنند.