kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
تبدیل مدیریت سرخابی‌ها به محله بر و بیا

بی تدبیری وزارت ورزش و جوانان بازهم مسئله‌ساز شد کناره‌گیری سرپرست پرسپولیس پس از انتشار ویدئو جنجالی

بی تدبیری وزارت ورزش و جوانان از زمان حضور سلطانی فر در این وزارتخانه تا‌اندازه‌ای بوده که 4 سال اخیر، 12 بار مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تغییر کنند!


سرویس ورزشی-

باشگاه پرسپولیس در سایه بی‌تدبیری مدیران وزارت ورزش و جوانان، چند روز خبرساز را پشت سر گذاشت. در شرایطی که انتظار می‌رفت فینالیست شدن نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، انسجام و همدلی را در این باشگاه بیشتر کند، انتشار دو ویدئوی جنجالی از صحبت‌های مهدی رسول پناه مدیرعامل پرسپولیس این باشگاه را گرفتار حواشی خود خواسته کرد.
رسول پناه بدون هیچ سابقه مدیریتی در ورزش و تنها به واسطه آشنایی با وزیر ورزش و جوانان و ریاست کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شد. او در این دو فایل ویدئویی زشت‌ترین و زننده‌ترین صحبت‌ها را علیه یکی از بازیکنان پرسپولیس، احمد سعادتمند مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران و یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس انجام داد.
رسول پناه که برخی کلمات او به دلیل الفاظ رکیک قابلیت انتشار ندارد خبر از درخواست شیخ دیاباته مهاجم استقلال تهران برای پیوستن به پرسپولیس با ۴۰۰ هزار دلار می‌دهد. همچنین او از پذیرش استعفای یحیی گل محمدی در جلسه با وی می‌دهد اما سپس سرمربی سرخپوشان از موضع خود کوتاه می‌آید تا در راس کادر فنی سرخپوشان باقی بماند.
رسول پناه کناره‌گیری کرد
بازتاب وسیع صحبت‌های سرپرست باشگاه پرسپولیس منجر به آن شد که او جمعه دوم آبان ماه با انتشار بیانیه‌ای از سمتش کناره‌گیری کند. در بیانیه رسول پناه آمده بود: «خدمت در مقام سرپرستی باشگاه پرسپولیس افتخاری بود که نصیب من شد و در همه زمان حضور در این سمت تلاش کردم علیرغم همه سختی‌ها و تهدیدها، باری از روی دوش باشگاه محبوبم بردارم و امروز خوشحالم در طول حضورم توانستم از ۱۳ پرونده مطالباتی این باشگاه، ۹ پرونده را ببندم، به‌ویژه پرداخت مطالبات برانکو و دستیارانش که مهم‌ترین دغدغه هواداران بود و در پایان فصل گذشته برای اولین بار بیش از ۹۵ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنم، املاک باشگاه را برگردانم و پرسپولیس را به
خصوصی ‌سازی برسانم.
امروز و پس از حاشیه‌های ایجاد شده و برای اینکه پرسپولیس محبوبم دچار مشکل نشود بار دیگر استعفای خود را اعلام می‌دارم و از این پس مثل سابق در مقام ارزشمند هواداری در کنار تیمم خواهم بود.
لازم می‌دانم از سوءتفاهمات ایجاد شده برای مردم شریف و اصیل و خونگرم و مهمان نواز مازندران عذرخواهی کنم، از کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس برای همه تلاش‌هایشان تشکر و اگر باعث آزردگی آنها شدم معذرت بخواهم. از همه هواداران به خاطر همراهی‌شان تشکر کنم و از آنها بخواهم برای کسب قهرمانی آسیا اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند و در کنار باشگاه بمانند.
همچنین از وزیر محترم ورزش و جوانان، اعضای محترم هیئت‌مدیره و همکارانم در باشگاه هم به خاطر حمایت‌ها و کمک‌هایشان، صمیمانه سپاسگزارم.»
واکنش وزارت ورزش به استعفای سرپرست پرسپولیس
مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای درخصوص استعفای مهدی رسول پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: براساس قوانین ذی ربط و اساسنامه باشگاه پرسپولیس این استعفا باید در اولین جلسه هیئت مدیره مطرح و پس از پذیرش نسبت به تعیین مدیرعامل جدید تصمیمات لازم اتخاد شود.
این معاون وزیر ورزش تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان نظارت لازم و حمایت مناسب را به عمل خواهد آورد تا تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران بتواند با حضوری قدرتمند در فینال لیگ قهرمانان آسیا پس از ۲۷ سال مجدداً جام قهرمانی باشگاههای آسیا را برای ایران به ارمغان آورد.
هر چند که تا عصر روز گذشته جانشین رسول پناه از سوی هیئت مدیره پرسپولیس معرفی نشد ولی طبق روال تغییر مدیریت‌های گذشته از شنبه بازی اسم و فامیل برای انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آغاز شد و هر روز و هر ساعت یک نام جدید به عنوان گزینه مدیرعاملی معرفی شد. این در حالی است که رقابت‌های لیگ برتر از چند روز دیگر آغاز خواهد شد.
سلطانی‌فر بعد از اینکه از مجلس رای اعتماد نگرفت، با اصرار روحانی در آبان‌ماه 1395 به وزارت ورزش و جوانان رسید. از آبان 1395 تا آبان 1399 ،۶ تغییر مدیریتی در استقلال و ۶ تغییر مدیریتی در پرسپولیس رخ داده است. همین آمد و رفت عجیب و پر تعداد افرادی تحت عنوان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره به استقلال و پرسپولیس گویای عمق فاجعه و فقدان نگاه درست و دلسوزانه مسئولان ورزش نسبت به این باشگاه‌ها و نادیده گرفتن علاقه مردم به آنهاست.
جالب اینکه وزیر ورزش و جوانان در برابر انتقادات به این مکانیزم غلط و مخرب، کلامی حاضر به پاسخگویی نیست و معمولا پیاده نظام‌ها را به تقابل با پرسشگران می‌فرستد و عجیب‌تر آن‌که، کسانی که منصوب وزارت ورزش و جوانان در این باشگاهها هستند و مسیر ورودشان به این عرصه به شدت مبهم است و اغلب ارتباط و سنخیتی با ورزش ندارند، در مقام پاسخگویی و دفاع از تصمیمات غلط برمی‌آیند.
تمام این اتفاقات مؤید یک مسئله است و آن هم اینکه نگاه مسئولان ورزش به دو باشگاه بزرگ کشور، نه دلسوزانه که منفعت‌طلبانه بوده و مدیریت این دو تیم به محله
 برو و بیا تبدیل شده است تا جایی که هر سه‌، چهار ماهی سر و کله یک نفر به عنوان مدیرعامل و سرپرست پیدا می‌شود و هنوز عرق تنش خشک نشده با جهت و بی‌جهت باید صندلی ریاست را به یکی دیگر از«دوستان»!! تحویل دهد، دوستانی که بر هیچ‌کس صلاحیت و مشروعیت مدیریتی آنان مشخص نبوده است!