kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
زالی:

آمار مرگ و میر کرونا در تهران همچنان افزایشی است

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: ۶ هزار و ۵۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با تشخیص کرونا بستری هستند که هزار و ۸۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زالی، روز گذشته در نشست هماهنگی در چارچوب اجرای منویات و فرمایش‌های رهبر انقلاب مبنی بر اقدامات حداکثری برای مقابله با بیماری کرونا در پایتخت که با حضور فرمانده سپاه تهران، مدیران مساجد و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و نماینده‌ای از شهرداری تهران برگزار شد، اظهارداشت: از نظر مرگ و میر نیز نسبت به روز‌های گذشته کاهشی مشاهده نمی‌شود و همچنان آمار‌ها در تهران افزایشی است و همه اقداماتی که برای مقابله با بیماری صورت می‌گیرد سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا اثر کاهشی خود را نشان دهد.
زالی افزود: به ستاد ملی مقابله با کرونا قول داده‌ایم در انتهای هر هفته تحلیل عمیقی از وضع بیماری در تهران و میزان اثربخشی مداخلاتی که صورت می‌گیرد، داده شود تا اطلاعات دقیق تری در این زمینه جمع‌آوری کنیم.
استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج
برای مبارزه با کرونا
وی ادامه داد: امروزه برخی از محله‌ها در تهران می‌تواند کانون انتشار بیماری کرونا باشد که بنا بر فرمایش رهبری باید نگاه ویژه‌ای به محلات تهران داشته باشیم. فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: در شهر تهران ۳۵۴ محله وجود دارد که باید یک برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه‌ای در حوزه بهداشتی و درمانی با محوریت مساجد و کمک نیرو‌های بسیجی و داوطلب داشته باشیم. مساجد نقاط معروف و شناخته شده‌ای در محله‌ها محسوب می‌شود و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
زالی با بیان اینکه باید محله‌ها را به خوبی از نظر انتشار بیماری کرونا و دیگر مسائل آسیب شناسی کنیم، اظهارداشت: آموزش همگانی باید بهتر از گذشته انجام شود و امروزه سازمان بهداشت جهانی تاکید جدی به موضوع آموزش همگانی دارد.
وی تاکید کرد: اقدامات بازدارنده شکل جدیدی به خود می‌گیرد، بنابراین آموزش‌ها باید بهتر از قبل شود تا میزان تاب آوری مردم در تهران افزایش پیدا کند.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران افزود: با اجرای طرح آزمایشی بر روی ۵۴ هزار نفر از ساکنان شهر تهران ما نقاط آلوده را شناسایی کردیم و اقدامات پیشگیرانه درخصوص عدم انتشار بیماری کرونا انجام گرفته است.با کمک مراقبان بهداشت، فهرست بیماران با تست کرونای مثبت در اختیار بسیج و نیرو‌های داوطلب قرار می‌گیرد.
نوع غربالگری تغییر پیدا می‌کند
زالی ادامه داد: ما باید در انتهای هفته تحلیلی درخصوص میزان ابتلای افراد در محلات داشته باشیم. در آینده بنا بر فرمایش رهبری نوع غربالگری تغییر پیدا می‌کند و مراقبان سلامت در محله‌ها کار شناسایی بیماران را انجام خواهند داد.
وی افزود: در آینده میزان تست pcr افزایش پیدا می‌کند، اما این موضوع بدین معنا نیست که هر فردی به مراکز بهداشتی بیاید از او تست خواهیم گرفت.اگر بیماری کرونای فردی مسجل شود از چهار نفر از اعضای خانواده وی و دو نفر از همکاران در وحله اول تست می‌گیریم که این تست در مرحله بعدی از ده نفر از اطرافیان فرد بیمار گرفته خواهد شد.