kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

اصلاح‌طلبان از نداشتن برنامه رنج می‌برند

روزنامه شرق در شماره پیشین خود در گزارشی با عنوان «بایدن برگ برنده انتخاباتی اصلاح‌طلبان؟» نوشته است: «دوگانه مذاکره- مقابله مهم‌ترین دلیلی بود که حسن روحانی در انتخابات سال 92 توانست با بیش از 18 میلیون رأی، رقبای مقابله‌خواه [!!] خود را پشت‌سر بگذارد و با پیروزی در همان دور نخست انتخابات بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه بزند.»


سرویس سیاسی-

طیف موسوم به اصلاح‌طلب همواره به تحریف انفعال خود در برابر عزت خواهی جریان اصولگرا پرداخته است. سخن جریان اصولگرا عزت خواهی است به این معنی که لزومی ندارد در مقابل کسانی که به ملت ایران ظلم روا می‌دارند سر تسلیم فرود آوریم اما طیف موسوم به اصلاح‌طلب با تفکر انفعالی خود به چنین رفتاری معتقد است که مثلاً فرانسه و شرکت توتال هر خیانتی در قبال ایران مرتکب شوند باز هم این جماعت در نخستین فرصت به سراغ آنها می‌روند. به همین خاطر است که آمریکا و اروپا از رسیدن طیف اصلاح‌طلب به قدرت حمایت می‌کند.
در ادادامه گزارش شرق آمده: «درحقیقت گرچه سیدمحمد خاتمی در جایگاه لیدر جریان اصلاحات و نیز مطلق اصلاح‌طلبان، از روحانی حمایت کردند -که اگر نمی‌کردند بی‌تردید جامعه به او اقبال نشان نمی‌داد- اما اصلاح‌طلبان هم مهم‌ترین شعار و دلیل حمایت‌شان از روحانی را سامان‌دادن به اوضاع دیپلماتیک معرفی می‌کردند و حتی با خوانش مجموع اظهارنظرهای نیروهای اصلاح‌طلب از سال 92 تاکنون می‌توان دریافت که آنها در دوراهی روحانی-عارف، روحانی را انتخاب کردند تا بتواند با توجه به تجربیاتش در مذاکرات بین‌المللی راهی برای رفع مناقشات با غرب پیدا کند که البته با تأیید نظام پیدا هم کرد و دستاوردش برجام شد؛ برجامی که محمدجواد ظریف همه توان خود را برای به‌سرانجام‌رسیدنش به کار گرفت و تا حد امکان سعی کرد که در مفاد آن توافق‌نامه منافع ایران لحاظ شود. فارغ از آنکه چقدر در این هدف موفق بود، توافق‌نامه برجام توانست تا پایان دولت اوباما زمینه‌های رفع فشارهای بین‌المللی بر ایران را فراهم کند که البته این شرایط با روی‌کارآمدن دونالد ترامپِ جمهوری‌خواه در آمریکا دچار آشفتگی شد و او به‌سرعت آمریکا را از این توافق خارج کرد و به وضع تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران پرداخت.» با وجود گذشت فقط چندسال اما روزنامه‌های زنجیره‌ای و اصلاح‌طلبان به تحریف حقایق در مورد برجام مشغول هستند. اگر برجام طبق ادعای این جماعت توانست «تا پایان دولت اوباما زمینه‌های رفع فشارهای بین‌المللی بر ایران را فراهم کند» پس چرا مقامات دولت روحانی از قبیل، سیف، رئیس‌وقت بانک مرکزی در همان دوره اوباما گفتند دستاورد ایران از برجام تقریباً صفر بوده است؟! ضمن آنکه پس از برجام در همان دوره اوباما تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شد.
تقلای جریان تحریف برای تعمیم خسارت محض برجام
داوود هرمیداس باوند، فعال سیاسی مدعی اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بنده معتقدم اگر بایدن در انتخابات آینده به پیروزی دست پیدا کند مواضع متعادل‌تری نسبت به ایران خواهد داشت و احتمال اینکه برجام احیا شود وجود خواهد داشت. اگر برجام احیا شود و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از بین رود شرایط برای ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ایران فراهم می‌شود و به همین دلیل وضعیت اقتصاد ایران بهتر از گذشته خواهد شد».
هرمیداس باوند افزود: «تجربه تاریخی نشان داده که دموکرات‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. برجام یکی از نشانه‌های انعطاف‌پذیری دموکرات‌ها بود که در دولت اوباما اتفاق افتاد».
این فعال سیاسی حامی برجام در ادامه گفت: «بدون‌شک حل تنش بین ایران و آمریکا تنها از راه احترام متقابل و پذیرفتن شروط یکدیگر میسر خواهد شد. به همین دلیل نیز ایران باید مطالبات و دغدغه‌های به‌حق خود را در عرصه بین‌المللی و در مقابل آمریکا را با جدیت دنبال کند. در عین حال باید شرایطی به وجود بیاید که دیدگاه‌های دوطرف به جای اینکه از یکدیگر دور شود به هم نزدیک شود تا در چنین شرایطی دغدغه‌های هر دو طرف مرتفع شود».
در ماه‌های اخیر جریان تحریف به دفعات به بزک جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته و در اقدامی تأمل‌برانگیز، پیروزی وی را مسبب گشایش اقتصادی برای مردم ایران جا زده است.
این در حالی است که «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» و به عبارتی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکایی در دشمنی با مردم ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.
دموکرات‌ها می‌کوشند تا با استفاده از دروغ‌ها و مکرهای متعارف خویش، چهره‌ای زیبا از هیولای بدسیرت آمریکا به نمایش بگذارند، چهره‌ای که از یکسو خوش خیال‌ها را خام می‌کند و از سوی دیگر ابزار لازم را در اختیار جریان تحریف برای بزک دولت استکباری و تروریست آمریکا و زمینه ‌‌سازی برای تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران، قرار می‌دهد.
بزک دموکرات‌ها توسط جریان تحریف در حالی است که آغاز جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان هسته‌ای، قطع رابطه ایران و آمریکا و شدیدترین تحریم‌های ضدایرانی همگی در دوران دموکرات‌ها رخ داده است.
بایدن معاون اول دولت اوباما بود. همان دولتی که قانون سنگین تحریمی آیسا را در پسابرجام تصویب کرد. دولت اوباما قانون محدودیت ویزا را نیز تصویب و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد.
دولت غارتگر و تروریست آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در دشمنی با ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. برخلاف فضا‌‌سازی جریان تحریف، راه‌حل رفع مشکلات کشور در داخل است.
اصلاح‌طلبان: ما روحانی را سر کار آوردیم
روزنامه سازندگی در مطلبی به نقل از محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران به مقطع انتخابات ریاست جمهوری 92 پرداخت و نوشت: «در آن مقطع دیدگاه‌ها متفاوت بود اما نفس حمایت مرحوم آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در این قضیه مؤثر بود و رأی کمتر از 5 درصد آقای روحانی را به 55 درصد رساند. بنابراین دوستان اصلاح‌طلب موفق شدند دولتی از جنس اسمی اصولگرا اما در محتوا و مسمّی اصلاح‌طلب را سر کار بیاورند.»
در ادامه مطلب به مشکلات اقتصادی امروز کشور اشاره شده و آمده است: «امروز به اشتباه نفرت و کینه فراگیر و ملی نسبت به دولت شکل گرفته است. به‌رغم مظلومیت دولت اما نمی‌توان به مردم ایراد گرفت که اشتباه می‌کنید.... با این وصف اگرچه اصلاح‌طلبان حامی دولت امروز ناچارند مسئولیت این نفرت ملی نسبت به دولت را بپذیرند اما حق این نیست.»
دولت، مسئول شرایط فعلی و اصلاح‌طلبان پاسخگو هستند
عطریانفر افزوده است: «برخی در این میان اصرار دارند که اصلاح‌طلبان در کوچک شدن سفره مردم نقش داشته‌اند. اما در پاسخ به آنها باید گفت دولت مسئول شرایط فعلی و اصلاح‌طلبان پاسخگو هستند. اما آیا اصلاح‌طلبان مقصرند؟ خیر مقصر نیستند آنها پاسخگو و شارح وضع موجود هستند. پاسخگویی مقدمه‌ای است برای اینکه از خلال آن قاصر و مقصر و بی‌گناه را بشناسیم.»
عضو کارگزاران، در راستای «فرار از پاسخگویی» نوشته است: «آنچه بر سر ملت آمده و مردم از چشم دولت می‌بینند ضربه‌ای است که فراتر از دولت بر سر این ملت وارد شده اما مردم فقط دولت را می‌بینند!»
رپرتاژ روزنامه اصلاح‌طلب برای جاسوسان محیط زیستی!
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» -نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم- روز پنجشنبه نامه خانواده‌های جاسوسان محیط زیستی به رئیس‌دستگاه قضا با عنوان «مرخصی پس از 1000 روز حبس» منتشر کرد و نوشت: «خانواده فعالان محیط‌زیستی زندانی در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌قوه قضائیه نسبت به عدم مرخصی زندانیان خود در شرایط کرونایی اعتراض و گلایه کردند...مراد طاهباز، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان، سام رجبی، هومن جوکار، حمیده کاشانی‌دوست (سپیده کاشانی) و نیلوفر بیانی 7 فعال محیط‌زیستی هستند که بهمن‌ماه 96 بازداشت شدند و بیش از 2 سال در بازداشت موقت بودند تا نهایتاً 29 بهمن‌ماه 98 دادگاه تجدیدنظر، احکامی را که در بدوی صادر کرده بود، عیناً تأیید کرد. مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به ۱۰ سال زندان، هومن جوکار و طاهر قدیریان به ۸ سال زندان، سام رجبی، سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی حمیدی به ۶ سال زندان محکوم شدند...حالا همزمان با فرا رسیدن هزارمین روز از زندانی بودن این 7 فعال محیط‌زیستی خانواده آنها در نامه‌ای خطاب به سیدابراهیم رئیسی با طرح نکاتی از ریاست دستگاه قضایی خواستند تا در این شرایط سخت این حداقل امکان یعنی مرخصی را از آنها دریغ نکرده و با ارائه مرخصی به این زندانیان در این روزهای پر از اضطراب و نگرانی از بلای عالمگیر کرونا، مرهمی بر درد جانکاه 3 سال دوری و جدایی و دلنگرانی برای خانواده‌های این افراد باشد.»
گفتنی است این روزنامه اصلاح‌طلب در اقدامی مسبوق به سابقه، محکومان محیط زیستی را کنشگران مدنی نامیده بود. این در حالی است که یکی از فعالیت‌های عمده این شبکه جاسوسی که در پوشش موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان و در قالب پروژه یوز ایرانی در منطقه حفاظت‌شده خارتوران به مساحت بیش از یک‌میلیون هکتار مربع فعالیت می‌کرده، نصب برخی دوربین‌های بسیار پیشرفته در اطراف یک پایگاه موشکی بوده است. جاسوسانی که در پوشش فعالیت‌های زیست محیطی فعالیت می‌کردند، تمرکز و توجه خاصی روی یکی از این سایت‌ها داشتند. لازم به ذکر است که سایت موشکی ایران در منطقه حفاظت‌شده خارتوران که توسط فعالان به‌ظاهر زیست محیطی دید زده می‌شد، از آن پایگاه‌هایی است که برای رژیم صهیونیستی از خطرات بالقوه به شمار می‌رود. رسانه‌های اصلاح‌طلب تاکنون بارها به تطهیر و مظلوم‌نمایی از این جاسوسان پرداخته‌اند.