kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
مدیر عامل بنیاد برکت:

۴۷ هزار طرح محرومیت‌زدایی در کشور اجرا می‌شود

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این ستاد، اجرای ۴۷ هزار طرح محرومیت‌زدایی را در سراسر کشور اجرا می‌کند که از این تعداد نزدیک به ۲۵ هزار پروژه به اتمام رسیده و تحویل شده است.

به گزارش ایرنا، امیرحسین مدنی‌، اظهار داشت:  این ستاد در حوزه ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه، راه، آب روستایی، احداث منزل برای محرومان و... فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد و ۴۷ هزار پروژه را در این زمینه دنبال می‌کند. وی با اشاره به اینکه در استان قزوین ۲۱ مدرسه، هفت مسجد و چندین پروژه خانه عالم احداث می‌شود، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به محرومیت‌های استان‌ها، اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد و به طور قطع، حجم خدمات در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشتر است. این مسئول اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در پروژه‌هایی شرکت می‌کند که بخش خصوصی هم در آن فعال باشد و پس از احیا و راه‌اندازی واحدهای مورد نظر، آنها را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱۰ بنگاه اقتصادی را به این روش تقویت می‌کنیم، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، تسهیلات زیادی را در اختیار متقاضیان در بخش‌های مختلف قرار می‌دهد که این تسهیلات در استان قزوین شامل ۶ طرح می‌شود. مدنی اضافه کرد: امروز روستاها در تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلات زیادی رو‌به‌رو هستند؛ به همین دلیل ستاد اجرایی فرمان امام، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام داده و برنامه‌های مختلفی را با مشارکت مردم در زمینه خانوار روستایی اجرایی کرده است. وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ هزار طرح در سال ۹۷، ۳۰ هزار طرح در سال ۹۸ و ۲۸ هزار طرح را در شش ماه نخست امسال در زمینه خانوار روستایی و توسعه روستا انجام داده است.